از دکوراسیون پذیرایی تا انتخاب فرش ماشینی

در طراحی دکوراسیون پذیرایی چه نکاتی مهم است؟

برای طراحی دکوراسیون و چیدمان سالن پذیرایی و در نهایت حاصل شدن یک نتیجه عالی در این زمینه، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها این مهم اتفاق خواهد افتاد. این نکات عبارتند از:

ایجاد هماهنگی بین دیوار و سقف به واسطه استفاده از کاغذ دیواری مناسب و بهره‌مندی از هنر گچ‌بری‌ در دیزاین پذیرایی

استفاده از تابلوها و آثار هنری

اختصاص دادن فضای مناسب به سیستم‌های صوتی و تصویری

نصب و آویزان کردن صحیح پرده

استفاده از نور در دکوراسیون پذیرایی

چیدمان اصولی و درست مبلمان

دقت در انتخاب کف‌پوش مناسب و همچنین خرید فرش‌ها و زیراندازهای زیبا

اگر به دنبال خرید فرش ایرانی هستید، خانه فرش بهترین گزینه برای خرید آنلاین فرش است.

نور پردازی مناسب در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از مواردی که در دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد نورپردازی است. این نورها می‌توانند طبیعی باشند و یا از طریق لامپ و غیره ایجاد شوند. در نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل باید توجه داشته باشید که هر قسمت از خانه به چقدر نور نیاز دارد.از طرفی، رنگ هر نور در هر خانه باید متناسب با سبک خانه باشد. شما در نورپردازی خانه، نباید از نقاط تاریک چشم پوشی کنید چراکه با استفاده‌ی درست از این نقاط می‌توانید باعث ایجاد تضاد زیبایی در خانه شوید.

otv4509yuv9845yjn958jnyt9o از دکوراسیون پذیرایی تا انتخاب فرش ماشینی

دیزاین سقف و دیوار در دکوراسیون پذیرایی چه اهمیتی دارد؟

از آن جایی که در یک خانه دیوار و سقف از عوامل اصلی به شمار آمده و می‌توانند در زمینه دکوراسیون مسئولیت‌های بزرگی بپذیرند و نقش‌های متفاوت و اثرگذاری ایفا کنند، به راحتی می‌توان روی این دو عنصر به ویژه در دکوراسیون پذیرایی مانور داد. اگر به خاطر داشته باشید در گذشته‌های نه چندان دور روی سقف خانه‌ها نقش‌هایی در قالب هنر گچ‌بری جا خوش کرده بود که هنوز پا برجا هستند و تمایلی به ترک برخی از خانه‌ها ندارند. این هنر زیبا در حال حاضر متنوع‌تر شده و در اشکال نوین و گوناگون خود را میهمان خانه‌های مردم ایران کرده است. در کنار سقف و آرایش آن، می‌توان از انواع دیوارپوش در دکوراسیون پذیرایی استفاده کرد تا یک نوع ارتباط و هماهنگی بین این دو بخش از پذیرایی ایجاد شود و تصویری دلنشین به وجود بیاید.

علت محبوبیت فرش ایرانی نزد جهانیان چیست؟

دلیل اصلی و مهم  محبوبیت فرش ایرانی در سطح جهان آن است که به نسبت سایر فرش های تولیدی، دارای طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع است و همچنین ابزار یا نخ هایی که برای بافت آن استفاده می شود مرغوبیت خاصی دارد؛ طراحی  نقوش و بافت این فرش ها با مهارت، دقت و ظرافت به خصوصی صورت گرفته و نقوش آن بسیار طبیعی می باشد .این موضوع شدیدا بر چشم نواز بودن فرش ایرانی تاثیر می گذارد و باعث می شود محبوبیت آن در نزد مردم دو چندان شود.

پیشنهادی:  آشنایی با باغ چهلستون مازندران

نکات تکمیلی در انتخاب بهترین فرش ماشینی

در سالهای اخیربه دلیل تنوع  بسیار زیاد فرش های ماشینی از نظر طرح و نقش، مشکلاتی برای افراد در انتخاب طرح  فرش به وجود آمده است. انواع طرح فرش طرح بنه جقه، ماهی درهم، شاه عباسی، افشان، اسلیمی، شکارگاهی، واگیره ای یا بندی و آثار باستانی می باشند. تشخیص کیفیت بهترین فرش ماشینی با لمس کردن و مشاهده ظاهر آن، برای افراد عادی آسان نیست و اهر فروشنده ای از محصولی که عرضه می کند، به عنوان محصول با کیفیت  انتقاد می کند. بهترین راه برای اطمینان از کیفیت فرش ماشینی، شناخت برند یا به عبارتی تولیدکننده آن محصول است. باید توجه داشت  بهترین راه برای شناخت کیفیت محصولات یک برند، تحقیق و پرس و جو از کسانی است که تجربه استفاده از آن محصول را دارند و نمی توان به تبلیغات رسانه ای که  کیفیت محصولات بیان می کنند، اتکا کرد.  فرش کاشان را میتوانید اینترنتی از خانه فرش بخرید.

منظور از بهترین فرش ماشینی، فرشی است که متناسب با قیمت  عالی دارای کیفیت و زیبایی مطلوب باشند

عامل مهم دیگری که نقش زیادی دارد تبلیغات است که باعث می شود ذهن مصرف کنندگان برای مارک خاصی تثبیت شود و برای خرید آن را انتخاب کنند؛ در کل بهترین فرش ماشینی  ارتباطی با  شناخته شده ترین مارک ندارد اما به دلیل نام آشنا بودن برند، محصولات ارائه شذه آن تا حد زیادی از طرف مشتریان تعیین و انتخاب می شود. در عصر حاضر بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی  فرش ماشینی فعال در منطقه کاشان و شهرک های اطراف آن وجود دارد و این گستردگی باعث شده شهر کاشان در این صنعت بهترین و اولین باشد که عنوان پایتخت بهترین  فرش ماشینی در ایران را به خود اختصاص داده است.  استفاده از بهترین دستگاه های صنعتی و مواد اولیه و الیاف های درجه یک  منجر به ارائه مرغوب ترین کالاها شده است و تا به امروز بیش از ۷۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند و بخشی هم به خارج صادر می گردد. بنابراین برای خرید بهترین فرش ماشینی باید به تولید کنندگان داخلی مراجعه کرد چرا که ایران مهد تولید انواع فرش های دستباف و ماشینی در سرتاسر جهان است.

پیشنهادی:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا
بهترین رنگ فرش برای سالن پذیرایی دارای دکوراسیونی خنثی چیست؟

مطمئناً انتخاب فرش برای سالن پذیرایی امری حساس بوده که علاوه بر جنس و طرح و مدل آن، رنگ فرش می‌تواند به عنوان فاکتوری بسیار مهم در انتخاب فرش پذیرایی و در مجموع اثاث منزل خودنمایی کند. اگر در دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل منزل از رنگ‌های خنثی نظیر انواع طوسی، شنی، دودی، کرم، بژ، شیری، پلاتینی و نقره‌ای استفاده می‌کنید باید به شما مژده دهیم که تعداد گزینه‌های پیش روی شما در انتخاب فرش پذیرایی نا محدود است. اما از این نباید غافل شد که پس از انتخاب فرش با رنگ مورد نظر حتما سعی کنید با ایجاد هارمونی و ست کردن بعضی لوازم و اجزای منزل مانند گلدان، پرده‌ها، کوسن مبل‌ها و دکوریجات با هم یا با فرش پذیرایی( رنگ زمینه یا رنگ گل‌های آن) منظره‌ای خارق العاده به تصویر بکشید. این کار قطعا احساسات و صمیمیت را به فضای خانه تزریق خواهد کرد.

چگونه فرش پذیرایی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب و خرید فرش برای اتاق پذیرایی بهتر است آگاهانه عمل کرده و با داشتن اطلاعات کافی پا در این مسیر بگذارید. خرید فرش برای پذیرایی مستلزم دانستن نکاتی است که قطعا با رعایت آن ها بهترین نتیجه حاصل و زیباترین تصویر آشکار می‌گردد. برای انتخاب فرش پذیرایی اولین گام، توجه به سبک سالن و چیدمان آن است. شما باید این مسئله را در نظر بگیرید که آیا چیدمان و دکوراسیون منزل به ویژه پذیرایی از متد سنتی پیروی کرده است و یا مدرن است و سپس فرش پذیرایی را انتخاب و خریداری نمایید. رعایت نکردن  این نکته منجر به ظهور صحنه‌های نامقبول می‌گردد و این قطعا برای دکوراسیون داخلی منزل امری ناپسند است.

در صورت شلوغ بودن خانواده، وجود فرزند کوچک، وجود حیوان خانگی و همچنین رفت و آمد بیش از اندازه باید دور فرش‌های رنگ روشن را به عنوان فرش پذیرایی خط کشیده و از آن‌ها در پذیرایی خود استفاده نکنید زیرا به سرعت کثیف می‌شوند و به شستن نیاز پیدا می‌کنند. با تکرار روند کثیف شدن و شسته شدن فرش  کم کم جلا و جلوه فرش کم شده و عمر فرش کاهش می‌یابد. در صورت کوچک بودن فضای پذیرایی سعی کنید فرش پذیرایی را با ابعاد کوچک و در رنگ‌های روشن انتخاب و خریداری کنید، چرا که استفاده از فرش کوچک با رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضاهای کوچک کمی بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسند.

مراحل شستن فرش ماشینی کدام اند؟

برای شروع  شستن فرش،اول باید فرش خود را غبار گیری کنید؛ برای این کار فرش را از پشت با ضربات چوب می تکانیم اما باید توجه کنید که شدت ضربه نباید به اندازه ای باشد که بافت فرش لطمه وارد کند و در صورتی که فرش های شما قدیمی و رفو شده هستند وارد آوردن ضربه شدید صدمات جبران ناپذیری به فرش شما وارد می کند.

پیشنهادی:  انتخاب بیرینگ براساس بار استاتیکی

پس از انجام این کار لازم است فرش را با جاروی چوبی به صورتی جارو بزنید که تارو پود قالی از هم گسیخته نشود؛ این مرحله از شستن فرش با جاروبرقی آسان تر انجام می پذیرد.

f3j498tfyn98th458tnh5 از دکوراسیون پذیرایی تا انتخاب فرش ماشینی

قبل از اجرای مرحله بعدی شستن فرش، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ فرش شما ثابت است؛ بی توجهی به این مسئله سبب وارد آمدن آسیب های جدی به فرش شما می شود. برای این کار کافی است که با دستمال سفید که با آب گرم نم دار شده است، روی پرز های فرش بکشید. اگر اثری از رنگ روی پارچه سفید باقی بماند فرش شما رنگ می دهد. حال این سوال به ذهن می رسد که فرشی که رنگ می دهد را چگونه بشوییم و شستن فرش چگونه است؟

بعد از عبور از مراحل اولیه حالا زمان شستن فرش رسیده است.  برای شست و شو لازم است این نکات را رعایت کنید:

فرش را با آب سرد بشویید

برای شستن فرش بعد از غبارگیری، آن را روی زمین سخت مانند زمین سیمانی یا زمین موزاییکی پهن کنید و شروع به شست وشو کنید؛ اول دمای آب را بروی حالت معمولی تنظیم کنید و توجه  داشته باشید که شست و شوی فرش، چه دستباف و چه ماشینی، با آب گرم سبب تخریب بافت فرش شما می شود.

شوینده مناسب انتخاب کنید

برای شستن فرش باید از شوینده های خنثی استفاده کنید؛ شوینده هایی مانند پودر های دستی که در آب حل کرده اید، در صورتیکه لکه هایی چربی روی فرش های شما به چشم می خورد، مناسب اند. در عیر این صورت  بهتر است برای پاکیزگی فرش از مایع ظرفشویی یا پودر صابون حل شده استفاده کنید.

3tvokj4598yuv495ynj5oiyjm از دکوراسیون پذیرایی تا انتخاب فرش ماشینی

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید فرش هایی با تراکم و شانه بالا است زیرا این فرش ها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارند و به دلیل مقرون به صرفه بودن، بهترین جایگزی برای فرش های دستبافت هستند. انپاع اقسام فرش های ماشینی امروزه در طرح های جدید تولید می شوند.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …