برش سریع و آسان سطوح مختلف با استفاده از دریل رادیال

etlpokj53gtioho42cun9tc4mi93toippp 169x300 برش سریع و آسان سطوح مختلف با استفاده از دریل رادیال

ماشین آلات صنعتی امروزه در تولیدی های بزرگ و کوچک به خوبی توانسته اند وجود خود را توجیه کنند. این نوع دستگاه ها مانند نورد و چرخ حلبی(زیگ) با اتوماسیون و خودکارسازی کارهای سنگین و چالش برانگیز، به سرعت خطوط تولید و همچنین کارگران کمک شایانی کرده اند. در ادامه مصاحبه ای را می خوانید با آقای مهندس عبدالله زاده مدیرعامل مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده.

– جناب مهندس دستگاه نورد یکی از پرفروش ترین محصولات ارائه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده است. لطفا بفرمایید که این ماشین چه کمکی به صنعت گران می کند؟

دستگاه نورد یکی از مهم ترین ماشین هایی است که امروزه در بیشتر کارگاه های صنعتی دیده می شود. با استفاده از دستگاه نورد می توان مقاطع مختلف را به شکل نیم دایره یا کمان هلالی در آورد. دستگاه نورد از غلطک هایی تشکیل شده که در هنگام فرایند نورد(رولینگ) با چرخیدن در خلاف جهت یکدیگر، انرژی لازم برای فرایند نورد را فراهم می کنند. مقاطع مختلف نظیر ورق، پروفیل و لوله و نبشی را می توان با عبور از بین غلطک های چرخان ماشین نورد، به شکل گرد و نیم کره در آورد.

-انواع روش های انجام نورد کدام اند؟ لطفا در مورد دستگاه نورد صفرزن و علت نام گذاری آن توضیح دهید.

فرایند نورد ( نورد تیرآهن ، نورد ورق ، نورد لوله و پروفیل و نورد نبشی ) عموما به دو روش نورد گرم و نورد سرد انجام می شود. در نورد سخت، سختی و دوام مقاطع ورودی بالاتر می رود؛ این در حالی است که با انجام نورد به روش گرم می توان انعطاف پذیری مقاطع را به میزان قابل توجهی بالا برد.

پیشنهادی:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

از نورد صفرزن می توان برای رول کردن ورق های سبک و نیمه سبک استفاده کرد. نورد صفرزن دارای دو غلطک سوار روی هم است که ورق را نگه می دارند و غلطک پشتی کار باردهی را انجام می دهد. دلیل نام گذاری این دستگاه به نورد صفرزن، این است که غلطک پشت ورق از نقطه صفر شروع به گرد کردن ورق می کند و یک دایره کامل تحویل می کند. از دستگاه نورد صفرزن در صنایع فیلترسازی، کانال سازی، عایق کاری و … برای گرد کردن ورق استفاده می شود.

– لطفا در مورد دستگاه خم کن ورق و کاربرد آن توضیحاتی ارائه فرمایید.

با کمک دستگاه خم کن ورق، می توان ورق فلزی را تغییر شکل داد. خم کن ورق ( خم کن ورق دستی ، خم کن ورق نیمه دستی ، خم کن ورق تمام اتوماتیک ) با وارد کردن یک یا چند نیروی خارجی، ورق فلزی را خم می کند. نکته قابل توجه آن است که خم کن ورق بدون تغییر دادن خواص اصلی ورق، فرایند خمکاری را با موفقیت به اتمام می رساند. خم کن ورق در انواع مختلفی تولید و در بازار به فروش می رسد.

– امروزه تولیدی های بسیاری از دستگاه گیوتین ورق استفاده می کنند. این دستگاه چه کاربردی برای آن ها دارد؟

گیوتین ورق دستگاهی است که از آن برای برش ورق استفاده می شود. با استفاده از دستگاه گیوتین ورق بر می توان ورق با طول زیادتر را در زمان کمتری برش داد و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرد. گیوتین ورق ( گیوتین ورق هیدرولیکی ، گیوتین ورق پدالی ، گیوتین ورق استیل بر ، گیوتین ورق الکتریک ) در واقع نوعی قیچی است که از دو تیغه تشکیل شده است. تیغه پایینی گیوتین ورق ثابت بوده و به لبه میز متصل است و تیغه بالایی با حرکت عمودی و با عبور دادن ورق از کنار تیغه ثابت موجب برش ورق می شود. گیوتین ورق در انواع مختلفی نظیر گیوتین ورق الکترومکانیک و … تولید و در بازار به فروش می رسد.

پیشنهادی:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

45rko0uhgejioerwjru43y98u 300x220 برش سریع و آسان سطوح مختلف با استفاده از دریل رادیال

– حلبی یکی از مواد اولیه ای است که در ساخت وسایل زیادی از آن استفاده می شود. آیا دستگاهی وجود دارد که فرایند حلبی سازی را آسان تر کند؟

بله؛ با استفاده از ماشین چرخ حلبی(زیگ) می توان به فرایند ساخت حلبی سرعت بخشید و از سختی آن کاست. دستگاه چرخ حلبی که گاها به آن زیگ نیز گفته می شود، دستگاهی است که با استفاده از آن می توان در سطح ورق و دیواره لوله ها، فرم هایی ایجاد کرد. این فرم ها باعث می شوند تا مقاومت سطوح در برابر خمش بالاتر رود و خطر آسیب دیدن دست افراد هنگام کار کاهش یابد. چرخ حلبی از دو محور موازی تشکیل شده که با عبور ورق یا لوله از میان آن ها، می توان فرم های مورد نظر را روی آن ها ایجاد کرد. دستگاه چرخ حلبی را می توان به صورت دستی یا با استفاده از الکتروموتور حرکت داد؛ در هر صورت قالب ها باید با سرعت مساوی و در جهت مخالف یکدیگر حرکت کنند تا امکان حرکت ورق رو به جلو فراهم شود. از دستگاه چرخ حلبی سازی می توان برای انجام کارهای متنوعی استفاده کرد که متداول ترین آن ها مفتول پیچ کردن، رخ انداختن و لبه انداختن است.

پیشنهادی:  رزرو نوبت دکتر آنلاین، معجزه‌ای در صنعت درمان پزشکی

-مهندس عبدالله زاده کمی هم در مورد مجموعه تحت مدیریت خودتان توضیح دهید و بفرمایید چه مزایایی برای خریداری ماشین آلات صنعتی از مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده وجود دارد؟

مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده خم کن ورق ، گیوتین ورق ، دریل رادیال و نورد ) در سال 1370 با هدف ارائه بدون واسطه ماشین آلات صنعتی و بهبود کیفیت محصولات و خدمات صنعت ماشین سازی، کار خود را آغاز کرد. طی این 30 سال با عنایت خداوند و لطف مردم عزیز، توانسته ایم خود را به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان ماشین آلات صنعتی بازار تثبیت کنیم. ماشین آلات صنعتی ارائه شده توسط مجموعه ما نظیر نورد و چرخ حلبی(زیگ) همگی دارای یک سال گارانتی و تعمیرات رایگان هستند. تا 10 سال پس از آن نیز خدمات پس از فروش برای مشتریان عزیزمان در نظر گرفته ایم.

در صورت خواست مشتریان، امکان نصب و راه اندازی ماشین آلات خریداری شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده و کارشناسان فنی وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ماشین سازی عبدالله زاده و یا دریافت مشاوره می توانید از طریق وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده با ما در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …