دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

2322426712 دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود، با وسعتی نزدیک به 35 هزار هکتار یکی ديگر از زیباترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی کشور ایران به شمار میرود که هر آدمی، لااقل یکبار باید آنرا ببیند. ارتفاع زیاد جنگل ابر از سطح دریا، چشمه های بسیار و پوشش گیاهی گوناگون از جمله ویژگی هایی ست که باعث جذب گردشگران زيادي شده است. در ادامه با این مکان زیبا بیشتر آشنا خواهید شد.

جنگل ابر شاهرود:
جنگل ابر شاهرود یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شاهرود می باشد. این جنگل در منطقه البرز مرکزی و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام و دهستان خرقان واقع شده و تقریبا مرز استان سمنان و گلستان است. به دلیل موقعیت خاص این منطقه و تلاقی دو ناحیه کم فشار( دشت گرگان) و پرفشار( منطقه ابر)، انگار در این جا اسمان به زمین نزدیک شده است.

جنگل ابر یکی از ارزشمندترین جنگل های دنیا با چهل میلیون سال قدمت است و دارای درختان زیبای سر به فلک کشیده مانند بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان و گیاهان مرتعی مثل چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر است که دیدن آنها میتواند بسیار جذاب باشد.

پیشنهادی:  بیوگرافی دارا حیایی (فرزند امین حیایی)

گونه های جانوری گوناگون خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول گونه های جانوری این جنگل را تشکیل می دهند.

جنگل ابر، دو آبشار معروف به نام های شرشر و آلوچال دارد. که رفتن به آشبار شرشر صرفا مخصوص کوهنوردان حرفه است ولی با 64 کیلومتر پیاده روی در داخل جنگل ابر و لذت بردن از زیبایی های آن می توانید آبشار آلوچال را ببینید.

3335278617 دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود

آب و هوای جنگل ابر شاهرود:
میانگین بيش ترین دما در این جنگل ۲۰ درجه سانتیگراد و میانگین کم ترین دما ۶ درجه است. شب ها و صبح های زود هوا خيلي سرد میشود.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر:
جنگل ابر در تمامی ایام سال ابر ندارد بيش ترین زمان تشکیل ابر فصل بهار و فصل تابستان و پائیز است. بهترین زمان سفر به جنگل ابر نیمه نخست سال و از اوایل اردیبهشت ماه تا ابتدای مهر است. ولی قبل از رفتن به آن باید هواشناسی را هم چک کرد.

پیشنهادی:  غار پشوم (غار دوسر)، بزرگترین تالار غار ایران (+تصاویر)

3204891283 دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

سفر به جنگل ابر شاهرود

اقامت و امکانات جنگل ابر شاهرود:
خود جنگل ابر به علت بکر بودن منطقه امکاناتی ندارد و درصورتی که نیاز به تهیه وسایل دارید باید قبل از سفر یا از شهر شاهرود و روستای ابر لوازم خود را تهیه کنید. از طرفی ديگر برای اقامت هم، بهتر است در یکی از هتل های نزدیک به جنگل ابر یا اقامتگاه های بوم گردی و خانه های محلی روستای ابر، مکانی برای شب مانی کرایه کنید. البته امکان کمپ زدن در جنگل ابر وجود دارد؛ ولی به تجهيزات خیلی خوب و تجربه های قبلی نیاز دارد تا در مواجهه با ناشناخته های این فضای طبیعی دچار مشکل نشوید.

2424421219 دانستنی های جالب درباره جنگل ابر شاهرود

اقامت در جنگل ابر شاهرود

پیشنهادی:  فال روز یکشنبه 25 آبان 1399

دسترسی به جنگل ابر شاهرود:
درصورتی که قصد بازديد و دسترسی به این جنگل را با خودرو شخصی خود از استان تهران دارید، با رسیدن به استان سمنان باید از شاهرود یا بسطام به آزادشهر رانده و بعد به روستای قلعه ­نو خرقان بروید و با گذر از این آبادی جاده­ جنگل ابر شاهرود را در پیش بگیرید. با رسیدن به جنگل، خودرویتان را پارک نموده و پیاده به گشت ­و گذار بپردازید.( باتوجه به مسیرهای پیچ­ در پیچ این جنگل و اطراف آن بدون راهنما و جی.پی.اس گشت ­و گذارتان را شروع نکنید.)

همچنين درصورتی که قصد دسترسی و سفر توسط اتوبوس و یا قطار را دارید بعد از رسیدن به شاهرود با تاکسی به میدان امام بروید و از آن جا از تاکسی­ ها و اتوبوس­ هایی که از ساعت ۸ صبح تا ۶ غروب برای رفتن به روستای ابر آماده­ خدمت ­رسانی هستند استفاده کنید.

آدرس جنگل ابر:
سمنان، شهرستان شاهرود، ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، روستای ابر

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی ریچارد گیر

  ریچارد گیر جداب ترین مرد زنده جهان در سال 1999   بیوگرافی و عکس …