طرز تهیه نرگسی اسفناج

%name طرز تهیه نرگسی اسفناج

نحوه ی پخت نرگسی اسفناج

طرز پخت نرگسی اسفناج

نرگسی یکی از غذاهای رژیمی و مفید می باشد. که می توانید آن را در وعده ی غذایی خود بگنجانید. افرادی که اسفناج دوست دارند. دلداده این غذا می شوند.

طرزتهیه نرگسی اسفناج :

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج :

 اسفناج خام  300 گرم
 پیاز بزرگ  1 رقم
 سیر 2 حبه
 تخم مرغ 2 رقم
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه نرگسی اسفناج :

برای تهیه ی نرگسی اسفناج، ابتدا اسفناج ها را بشویید و آن ها را با چاقو به قطعات کوچکتر خرد کنید.

سپس اسفناج ها را داخل قابلمه ای بریزید و روی گاز قرار بدهید. در قابلمه را ببندید اجازه بدهید بپزند. لازم به افزایش کردن آب نیست، اسفناج ها آب می اندازند. پس 10-15 لحظه می پزند.

پیشنهادی:  طرز تهیه لپه پلو با زیره، از غذاهای سنتی کرمان

در حین پخت اسفناج ها، پیازها را خرد کنید. اگر دوست دارید طعم پیاز را در حین پخت زیر دندان احساس کنید، آن ها را خلالی خرد کنید و اگر اینگونه دوست ندارید آن ها را نگینی ریز خرد کنید. من ترجیح می دهم آن ها پیازها خلالی باشند. سپس آن ها را با کمی روغن داغ‌کردن بدهید.

زمانی که رنگ پیازها کمی دگرگونی کرد سیرهای رنده شده یا له شده را افزایش کنید و با هم داغ‌کردن بدهید تا سیر و پیازها طلایی شوند. مقداری زردچوبه به آن افزایش کنید.

اسفناج های پخته شده را آبکش کنید تا آب آن خارج شود. سپس آن ها را به پیازها افزایش کنید. اسفناج ها نباید آب داشته باشند، همه ی مواد را با هم داغ‌کردن بدهید. مقداری نمک و فلفل به آن ها افزایش کنید. مواد باید با هم به طور کامل مخلوط و یکدست شوند.

پیشنهادی:  طرز تهیه چغوک بریزو

اگر آب انداخت اجازه بدهید آب آن کاملا کشیده شود. در پایان تخم مرغ ها را روی اسفناج ها بشکنید و در قابلمه را بگذارید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. تمرکزفکر کنید حرارت گاز باید کم باشد. نرگسی اسفناج را می توانید با نان یا برنج به همراه ماست میل کنید.

%name طرز تهیه نرگسی اسفناج

درست کردن نرگسی اسفناج

نکاتی در تهیه ی نرگسی :

افرادی که از طعم اسفناج بدشان می آید اجازه بدهند کمی بیشتر بپزند و آب آنها کاملا کشیده و خشکِ خشک شوند. سپس تخم مرغ را افزایش کنند فوق العاده می شود.

 پس از شکستن تخم مرغ ها بر روی اسفناج ها می توانید آن ها را با اسفناج ها مخلوط کنید و یا به صورت عسلی بگذارید باقی بماند. و یا آن ها را روی اسفناج ها بشکنید و اجازه بدهید به همان صورت کاملا بپزند؛ که این به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهادی:  طرز تهیه منمن املت ترکیه ای

 برای اینکه نرگسی شما خوشمزه تر شود و آشکار مجلسی به خود بگیرد، مقداری گردوی خرد شده را به غذا افزایش کنید.

 قبل از افزایش کردن تخم مرغ ها به تابه، می توانید اسفناج ها را به گوشه تابه انتقال دهید، تخم مرغ ها را در گوشه خالی تابه بشکنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی طرز تهیه 8 نوع غذا با گوجه، از …