نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

آیلتس مخفف سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی می باشد و این آزمون حاوی بخش هایی در مورد خواندن، نوشتن، گفت‌وگو کردن و درک زبان گفتاری انگلیسی می باشد. مربیان آزمون نمره ای دریافت می کنند که از 1 تا 9 متغیر می باشد. نمره 1 پایین ترین و نمره 9 بالاترین نمره ممکن می باشد. این که آیا شما برای تحصیل در دانشگاه در یک کشور انگلیسی زبان در حال تحصیل در IELTS هستید یا برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی برای یک شغل استفاده می کنید، برای قبول شدن به نمره 7 یا بالاتر نیاز دارید. زودتر آغاز به حاضر شدن برای IELTS کنید و از استراتژی های هدفمند استفاده کنید تا اقبال بهره‌مندی شما بیشتر شود!

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

6 تا 8 هفته قبل از زمان آزمون خود را مطالعه کنید

تحصیل در آیلتس

6 تا 8 هفته قبل از زمان آزمون خود را مطالعه کنید. وقتی حس می کنید مهارت انگلیسی شما به اندازه کافی پیشرفت کرده می باشد که می خواهید IELTS را بگیرید، امتحان خود را رزرو کنید. اما مطمئن شوید که لااقل 6 هفته به خودتان اجازه دهید تا برای آزمون شرکت کنید. این به شما اعتماد می دهد که شما وقت کافی برای آماده سازی خود برای آزمون دارید و نیازی به بازپس گیری آن ندارید.

اگر حس زمینه‌سازی نکردید از امتحان کردن در امتحان یا سعی برای امتحان خیلی زود خودداری کنید.

نقاط قوت و بی‌حالی خود را تخمین کنید تا تصمیم بگیرید که روی چه چیزی باید تمرکز کنید. آزمون آیلتس حاوی بخش های خواندن، نوشتن، گفت‌وگو کردن و گوش دادن می باشد. در نظر بگیرید نقاط قوت و بی‌حالی شما چیست تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که باید روی چه مواردی تمرکز کنید.

به عنوان مانند، اگر در خواندن و نوشتن انگلیسی سرآمد هستید، اما در گفتگو با آن مشكل بیشتری دارید، احتمالا بخواهید روزگار بیشتری را برای مطالعه برای بخش های گوش دادن و گفت‌وگو كردن در امتحان اختصاص دهید.

اگر حس می کنید در همه مناطق آزمون به همان اندازه مهارت دارید، می توانید روزگار مطالعه خود را به طور مساوی تقسیم کنید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

نقاط قوت و بی‌حالی خود را تخمین کنید

برای راهنمایی مطالعات خود، یک کتاب یا راهنمای مطالعه IELTS دریافت کنید. بسیاری از راهنماهای مطالعه رایگان و مطالب آنلاین وجود دارد، یا می توانید یک کتاب مطالعه را از کتابخانه محلی خود بررسی کنید، یا یک راهنمای مطالعه را از راه یک کتابفروشی یا به صورت آنلاین خریداری کنید. دنبال کردن همراه با یک راهنمای مطالعه به شما اعتماد می دهد که به طور کامل چیدمان امتحان را درک کرده و اقبال بهره‌مندی خود را افزایش می دهید. برخی از گزینه های خوب عبارتند از:

نکات برتر برای آیلتس آکادمیک

 مواد قانونی آیلتس دوران جلد 1 و 2

 چگونه برای آیلتس آماده شویم

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برای راهنمایی مطالعات خود، یک کتاب یا راهنمای مطالعه IELTS دریافت کنید

برای کمک بیشتر، یک دوران آماده سازی IELTS را پیدا کنید. دوران های آیلتس رایگان و پولی وجود دارد. برخی از دوران ها بصورت حضوری و برخی دیگر بصورت آنلاین می باشد. دوران ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و برای برخی از روزگار مطالعه اضافی، راهنمایی و راهنمایی در آن ثبت نام کنید.

همچنین می توانید جریانهای پخش آزمایشی IELTS را در اینترنت نظاره کنید. در حالی که اینها همان کمک هدفمند را به عنوان یک دوران ارائه نمی دهند، ممکن می باشد هنوز هم آنها را مفید بدانید.

در صورت عدم دسترسی به دوران زمینه‌سازی آزمون آیلتس، گذراندن دوران انگلیسی نیز مفید می باشد. اگر این گزینه برای شما باشد، در یک دوران آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه محلی خود یا به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برای کمک بیشتر، یک دوران آماده سازی IELTS را پیدا کنید

پیشنهادی:  معرفی رشته فیزیک هسته ای

تمرکز روی مهارتهای خاص

در هر روزگار ممکن مهارتهای انگلیسی گفت‌وگو کردن خود را تمرین کنید. بخش گفت‌وگو کردن آیلتس تنها 11 تا 14 لحظه طول می کشد، اما شما پایان وقت با کنکور گفت‌وگو خواهید کرد. در طی این بخش از آزمون، کنکور از شما سؤالات کلی می پرسد و شما نیاز به پاسخگویی دارید.

سپس، امتحان دهنده با سؤال درمورد یک موضوع خاص، کارت به شما می دهد. شما 2 لحظه وقت دارید تا آنچه را که می خواهید بگویید آماده کنید و به مدت 1 تا 2 لحظه گفت‌وگو خواهید کرد. کنکور با طرح چند سوال خاص در مورد موضوع، پیگیری خواهد کرد. تمرین خوب گفت‌وگو کردن در این بخش از آیلتس مهم می باشد. شما می توانید این کار را توسط:

 انگلیسی گفت‌وگو کردن با سایر انگلیسی زبانان بومی

 با افراد دیگری که یاد می گیرند انگلیسی گفت‌وگو کنند تمرین می کنند

 عضویت در یک گروه مطالعات انگلیسی

 استفاده از یک برنامه انگلیسی زبان

نکته : از هر کسی که می دانید که انگلیسی گفت‌وگو می کند، بخواهید که تنها برای تمرین اضافی با شما به زبان انگلیسی گفت‌وگو کند. به عنوان مانند، اگر دوستان یا خانواده ای دارید که به انگلیسی گفت‌وگو می کنند، از آنها بخواهید که هنگام شام، تلفنی یا هر روزگار که می دانید، با شما انگلیسی گفت‌وگو کنند.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

در هر روزگار ممکن مهارتهای انگلیسی گفت‌وگو کردن خود را تمرین کنید

برای گوش دادن به اقبال تست، به انگلیسی گوش دهید. بخش گوش دادن آیلتس 30 لحظه طول می کشد و حاوی 4 ضبط از زبان مادری انگلیسی که مکالمه دارند. این ضبط ها حاوی 2 مونولوگ و 2 گفتگو می باشد که در یک زمینه اجتماعی روزمره تنظیم شده می باشد. به بلندگوهای انگلیسی بومی گوش دهید که هر روز برای سلامت مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی گفت‌وگو می کنند. برخی از راه های خوب برای انجام این کار عبارتند از:

 گوش دادن به پادکست های انگلیسی، موسیقی و نمایش های رادیویی

 تماشای فیلم، فیلم و نمایش های تلویزیونی سایت ها به زبان انگلیسی

 مکالمه با انگلیسی زبانان بومی

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برای گوش دادن به اقبال تست، به انگلیسی گوش دهید

برای سلامت مهارتهای خواندن انگلیسی روزانه انگلیسی بخوانید. اقبال خواندن آزمون آیلتس 60 لحظه می باشد و 40 سؤال درباره بخش هایی دارد که باید بخوانید. برای آزمون خواندن عمومی، این بخش ها موضوعاتی از قبیل موقعیت کار، تنظیمات اجتماعی و خواندن روزمره مشابه جمله روزنامه یا مجله را در بر می گیرد. آزمون خواندن آکادمیک حاوی مطالبی می باشد که ممکن می باشد در یک دوران دانشگاه با آنها روبرو شوید. برخی از راه هایی که می توانید برای بخش خواندن انگلیسی آماده شوید حاوی خواندن انگلیسی می باشد:

 رمان ها و قصه های کوتاه

 کتابهای درسی

 مجلات

 روزنامه ها

 وبلاگها

 وب سایتها

 پست های رسانه های اجتماعی

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برای سلامت مهارتهای خواندن انگلیسی روزانه انگلیسی بخوانید

برای ایجاد مهارت های خود در بخش نوشتن به زبان انگلیسی بنویسید. اقبال نوشتن آیلتس 60 لحظه می باشد و تنها 2 سوال دارد. برای پاسخ به یک سؤال، باید نامه ای بنویسید تا یک درخواست خاص و مقاله را تهیه کنید. تا حد امکان تمرین نوشتن را در زندگی روزمره خود انجام دهید. برخی از راه هایی که می توانید تمرین نوشتن را بدست آورید حاوی نوشتن می باشد:

پیشنهادی:  بیوگرافی ادوین هابل

 ایمیل

 نامه ها

 مقاله ها

 یادداشت

 پست های رسانه های اجتماعی

 پیام های متنی

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برای ایجاد مهارت های خود در بخش نوشتن به زبان انگلیسی بنویسید

پایان تست ها و آزمونها

نمونه سوالات آزمون کامل برای تمرین. نمونه سوالات آزمون با استفاده از زبان و سناریوهای مختلف از قالب سوالات در آیلتس ادا می کند. پایان سوالات آزمون نمونه به شما کمک می کند تا با انواع سؤالاتی که در آزمون با آنها روبرو می شوید، بیشتر آشنا شوید. می توانید به نمونه سوالات آزمون به صورت آنلاین، کتابهای راهنما و برنامه های IELTS دسترسی پیدا کنید.

اگرچه سوالات آزمون نمونه دقیقاً مشابه سؤالاتی که در آزمون واقعی مشاهده خواهید کرد نیست، اما مشابه آنها خواهند بود، بنابراین ممکن می باشد درک آنها را آسان تر کنید و به عنوان یک عملکرد امتیاز بیشتری کسب کنید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

نمونه سوالات آزمون کامل را تمرین کنید

برای یک شبیه سازی یک تست تمرین قانونی را بگیرید. برای پایان به صورت خود می توانید یک آزمون قانونی آزمون آیلتس را بصورت آنلاین دریافت کنید. این یک روش عالی برای دیدن نحوه برگزاری آزمون واقعی می باشد. روزگار خود را مطابق دستورالعمل آزمون کنید. این به شما نشان می دهد که چه بخش هایی را برای صرف کم و بیش وقت صرف خواهید کرد.

کل روزگار اختصاص داده شده برای آیلتس 2 ساعت و 40 لحظه می باشد، بنابراین زمانی که آزمون تمرینی خود را آغاز می کنید یک تایمر معین‌کردن کنید تا یک تجربه واقع بینانه بدست آورید.

نکته : اگر در یک دوران مقدماتی آیلتس ثبت نام کنید، آنها احیاناً در پایان دوران یک آزمون عملی را برگزار می کنند، بنابراین می توانید ببینید که چگونه می توانید در آزمون واقعی نمره کسب کنید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

زمانی که آزمون تمرینی خود را آغاز می کنید یک تایمر معین‌کردن کنید

برنامه آماده سازی آزمون آیلتس را بارگیری کنید. چندین برنامه تلفن همراه در معرض می باشد که می توانید از آنها برای پیشرفت مطالعات خود استفاده کنید. یک برنامه رایگان را بارگیری کنید و هر روزگار که لحظه دارید، از آن استفاده کنید ، مشابه رانندگی در اتوبوس، انتظار در صف یا در هنگام استراحت بین کلاس ها. برخی از گزینه های خوب عبارتند از:

IELTS Word Power. واژگان خود را با بیش از 100 سوال از گروههای مختلف از تجارت گرفته تا فناوری و علم افزایش دهید.

آیلتس آماده ورد. این برنامه با استفاده از آموزش واژگان خصوصی به شما کمک می کند تا برای IELTS خود آماده شوید.

برنامه آماده سازی آیلتس. از این برنامه برای تست های تمرینی ، تمرینات و آزمونها استفاده کنید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

برنامه آماده سازی آزمون آیلتس را بارگیری کنید

حاضر شدن برای آزمون

حدود 1 هفته قبل از تست خود مرکز آزمون را پیدا کنید. برای اعتماد از اینکه در روز آزمون گم نخواهید شد، ایده خوبی می باشد که حدود یک هفته یا چند روز زودتر از روزگار خود به دنبال مرکز آزمون باشید. به این ترتیب، شما می دانید که چگونه به آنجا بروید و در روز آزمون کمتر کوفته شوید.

به عنوان مانند، می توانید حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون رانندگی کنید یا به مرکز آزمون راه بروید. حتی ممکن می باشد بخواهید مسیری متناوب را شناسایی کنید تنها در صورت مسدود شدن مسیر اصلی در روز آزمون.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

حدود 1 هفته قبل از تست خود مرکز آزمون را پیدا کنید

قبل از روز آزمون شرایط و ضوابط آیلتس را بخوانید. هنگام ثبت نام در آزمون، اطلاعات مربوط به مرکز امتحان و مرکز آزمون به شما داده می شود. قبل از روز آزمون خود این اطلاعات را با تمرکزفکر بخوانید تا بدانید که چه چیزهایی را برای آوردن، چه موعد آمدن و سایر جزئیات مهم می دانید.

پیشنهادی:  معرفی رشته انیمیشن و افراد مناسب + بازار کار

به عنوان مانند، آزمون ممکن می باشد مشخص کند که لااقل 30 لحظه قبل از آغاز امتحان باید آنجا باشید.

شما نیاز به نوعی شناسه تصویرها، مشابه گواهینامه رانندگی یا شناسه دانشجویی دارید. شرایط و ضوابط را بررسی کنید تا دریابید که کدام نوع شناسه در مرکز آزمون شما قابل قبول می باشد.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

قبل از روز آزمون شرایط و ضوابط آیلتس را بخوانید

شب قبل از انجام آزمایش 7 تا 9 ساعت بخوابید. استراحت خوب به شما کمک می کند تا در طول امتحان متمرکز و آرام باشید، بنابراین سعی کنید اوایل شب قبل از امتحان خود به تختخواب بروید. نیازی نیست ساعت ها زودتر از حد معمول به تختخواب بروید، بلکه سعی کنید  7 تا 9 ساعت خواب داشته باشید تا به خوبی استراحت کنید.

از اصرار برای بیدار ماندن و مطالعه در شب گذشته پیشگیری کنید. این عملکرد شما را در آزمون سلامت نمی بخشد. شما اطلاعاتی را که می خواهید در آخرین لحظه یاد بگیرید یاد نخواهید داشت و در صورت کوفته شدن تمرکز سخت تر خواهید داشت.

در روز آزمون صبحانه خوبی بخورید. گرسنه بودن در طول امتحان، حواس شما را پرت می کند و تمرکز خود را سخت می کند. صبح روز امتحان چیزی بخورید که شما را در طول امتحان حفظ کند. اگر بعد از ظهر یا عصر در حال امتحان هستید ، قبل از رفتن به جلسه، ناهار یا میان وعده میل کنید.

یک کاسه غلات را با شیر و میوه یا تخم مرغ و یک جفت برشته نان تست کنید و میل کنید.

اگر دوست دارید قهوه یا چای را با صبحانه بنوشید، اما صبحانه را از دست ندهید و تنها قهوه یا چای میل کنید. به احتمال زیاد این سبب می شود حس لرزیدن کنید.

نکته : در بیشتر مراکز آزمایشی نمی توانید غذا یا نوشیدنی داخل اتاق آزمایش کنید. آب موجود در بطری براق ممکن می باشد مجاز باشد، اما ابتدا مطمئن شوید که بررسی می شود.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

در روز آزمون صبحانه خوبی بخورید

دستگاه تلفن همراه خود را خاموش کنید و آن را برای آزمایش کنار بگذارید. قبل از ورود به منطقه آزمایش، قطعاً تلفن همراه خود را خاموش کرده و آن را از دید خارج کنید. خارج کردن آن در امتحان ممکن می باشد مجاز نباشد و در صورت انجام این کار ممکن می باشد متهم به تقلب شوید. از جهت احتیاط خطا کنید و در حین انجام تست از تلفن خود بیرون نکشید.

ممکن می باشد برخی از مراکز آزمایش از شما بخواهند که دستگاه تلفن همراه خود را در میز جلو بررسی کنید یا در طول آزمایش آن را در قفل ذخیره کنید. قطعاً قوانین مراکز آزمون را بررسی کنید.

اگر عصبانی هستید سعی کنید آرام باشید و نفس عمیق بکشید. طبیعی می باشد که در طی آزمایش عصبانی شوید، اما اجازه ندهید پریشانی بر شما غالب شود. اگر متوجه شدید که عصبانی هستید، چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید و داخل کنید. به خود یادآوری کنید که این تنها یک تست می باشد و همه چیز درست خواهد بود.

این کار را در طول آزمایش دوباره‌کاری کنید تا آرام باشید.

%name نکاتی برای شرکت در آزمون آیلتس

اگر عصبانی هستید سعی کنید آرام باشید و نفس عمیق بکشید

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

معرفی گیاه گل سنگ، روش پرورش و تکثیر

گیاه گل سنگ صورتی و سفید همه چیز درباره گیاه گل سنگ گل سنگ گیاهی کوچک …