جراحی بینی آقایان

جراحی بینی مردان، در چند دهه گذشته به عنوان راهی برای بهبود تقارن صورت آقایان مورد توجه قرار گرفته است. جراحی بینی می تواند بینی مرد را به گونه ای تغییر دهد که اندازه آن با سایر ویژگی های صورت او هماهنگ باشد.

عمل زیبایی بینی اقایان می تواند تقارن بینی فرد را متعادل سازد، عرض بینی را به نسبت ساختار مورد نیاز تغییر دهد و نوک بینی را کوچک کند یا تغییر کند.

egv4h46yyyh جراحی بینی آقایان

آیا آقایان عمل بینی انجام می دهند؟

جراحی بینی مردانه یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی برای مردان است مخصوصا در سال های اخیر بوده است.

اقایان به دلایل مشابهی که زنان این عمل انجام می دهند، عمل بینی را انتخاب می کنند، از جمله:

  • بهبود تقارن بینی: مردان می توانند از داشتن یک بینی با ظاهر طبیعی که با صورت همخوانی دارد، بهره مند شوند. رینوپلاستی مردانه ویژگی های مردانه صورت را برای فرد حفظ می کند.
  • ترمیم عیوب ساختاری بینی: جراحی بینی آقایان اغلب برای رفع عیوب ساختاری بینی مانند انحراف تیغه بینی انجام می شود. این عمل می تواند جریان هوا را در بینی بهبود بخشد و خروپف بیش از حد یا تنفس سخت را آسان کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: جراحی بینی مردان می تواند ظاهر چهره بیمار را بهبود بخشد و منجر به افزایش اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی مثبت تر در فرد شود. برای مردانی که با مسائل ظاهری شخصی دست و پنجه نرم می کنند، این عمل می تواند تفاوت بزرگی در زندگی آن ها ایجاد کند.

دلایل انجام جراحی بینی آقایان

رینوپلاستی مردانه می تواند بسیاری از مشکلات رایج بینی را که مردان تجربه می کنند برطرف کند، از جمله:

  • پل بینی که خیلی بلند یا پایین است.
  • بینی که خیلی پهن یا خیلی باریک است.
  • بینی کج
  • قوز روی بینی
  • نوک بینی افتاده
  • موقعیت نوک بینی
  • شکل و اندازه سوراخ بینی
  • سایر مشکلات

اگر به هر دلیلی نسبت به ساختار بینی خود آگاه هستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی بینی اقایان باشید. با برنامه ریزی برای مشاوره با دکتر کامبیز ایزد پناه، می توانیم تعیین کنیم که جراحی چگونه می تواند به حل مشکل شما کمک کند.

45ytv45y45 جراحی بینی آقایان

انواع عمل های جراحی بینی آقایان

عمل های بینی مردان شامل عمل طبیعی، عمل بینی گوشتی، عمل بینی فانتزی و عمل بینی نیمه فانتزی است که در ادامه بیشتر در خصوص آن توضیح می دهیم:

پیشنهادی:  آراد برندینگ شرکت باسابقه در تجارت و صادرات + آرادبرندینگ

عمل بینی آقایان طبیعی

برای اغلب مردان که قصد انجام عمل بینی را دارند، طبیعی بودن بینی برایشان اهمیت بالایی دارد. جراحی بینی مردانه طبیعی میبایست به نحوی انجام شود تا بدون این که بینی فرد حالت زنانه و باریک به خود بگیرد، قوس بینی و یا مشکلات دیگر آن اصلاح و رفع گردد.

بینی مردانه طبیعی دارای مشخصه های خاصی هستند : معمولا تیغه بینی با زاویه ۹۰ درجه و صاف مابین نوک بینی و لب بالایی است. جراحی بینی طبیعی امروزه یکی از متداولترین و بهترین روش های جراحی بینی است زیرا از نظر تنفسی مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آورد.

عمل بینی گوشتی آقایان

امکان جراحی بینی گوشتی هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. از آن جایی که بیشتر آقایان دارای بینی گوشتی هستند، عمل بینی مردانه گوشتی بیشتر در مردان انجام می شود. علت نامگذاری بینی گوشتی به دلیل غضروف های نازک و پوست ضخیم بینی است.

عمل بینی گوشتی در اقایان نسبت به زنان متفاوت است و مردان علاقه ای ندارند که بینی آن ها حالت فانتزی یا عروسکی داشته باشد، بالعکس تمایل مردان آن است  که بینی آن ها حالت طبیعی داشته باشد. به همین دلیل عمل بینی گوشتی مردانه با توجه به اینکه درنهایت فرم بینی طبیعی است از سختی و پیچیدگی های کمتری برخوردار است.

عمل بینی فانتزی آقایان

در مدل بینی فانتزی سوراخ های بینی کوچک است و تنفس به سختی انجام خواهد شد که البته از لحاظ پزشکی استاندارد نیست! همچنین نوک بینی سربالا بوده و تیغه بینی غیرطبیعی است. خانم ها به ندرت از مدل بینی فانتزی استقبال میکنند و البته این مدل بینی برای آقایان اصلا مناسب نیست.

عمل بینی آقایان نیمه فانتزی

در فرم بینی نیمه فانتزی، نوک بینی بالا است و قوس کمتری روی تیغه مشاهده می شود اما نسبت به مدل فانتزی کم تر است. در عمل بینی نیمه فانتزی مردانه تیغه بینی نسبت به بینی طبیعی طریف تر است. درحقیقت این مدل برای خانم ها بیشتر استفاده می شود و آقایان زیاد این مدل را انتخاب نمی کنند

عمل بینی استخوانی آقایان

در جراحی بینی استخوانی آقایان جراح اندازه بینی را که به شکل قوزدار است کاهش می دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر، نتایج جراحی بینی استخوانی آقایان بهتر از جراحی بینی گوشتی آقایان است. هرچه پوست نازک تر باشد و غضروف قوی تر باشد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

پیشنهادی:  (تصاویر) آیین ملی و مذهبی گل غلتان

انواع تغییر شکل بینی آقایان

  • رینوپلاستی شامل ایجاد یک برش در پوست بین سوراخ‌ های بینی (جراحی بینی باز) یا برش ‌های کوچک در داخل سوراخ ‌های بینی شما (رینوپلاستی بسته) است. جراحی بینی بسته هیچ جای زخم قابل مشاهده ای باقی نمی گذارد چرا  که برش ها داخلی هستند و باعث تورم کمتری می شوند.
  • نواحی زیر از بینی ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما درمان شوند.
  • سوراخ ‌های بینی: جراح شما می ‌تواند سوراخ ‌های بینی نامتقارن را درست کند یا با کمترین جای زخم، که به خوبی در چین سوراخ‌ های بینی پنهان است، آن را تغییر شکل دهد.
  • نوک بینی: جراح شما با ایجاد یک برش کوچک در ناحیه بین سوراخ بینی، غضروفی را که نوک بینی شما را تشکیل می دهد تغییر شکل می دهد یا برمی دارد.
  • پل بینی: جراح شما استخوان و غضروفی را که باعث قوز شما می شود، برداشته یا کاهش می دهد. جراح شما همچنین ممکن است بینی شما را بشکند تا تکه های استخوان باقی مانده را به هم نزدیک تر کند و بینی باریک تری ایجاد کند.
  • سپتوم: جراح شما استخوان و غضروف تیغه بینی را صاف کرده و در مرکز بینی قرار می دهد.
  • طول بینی: ساختار مرکزی بینی شما، سپتوم، کاهش می یابد و بر نوک و طول کلی بینی شما تأثیر می گذارد.
  • عرض بینی: جراح شما استخوان بینی شما را می شکند و تغییر موقعیت می دهد تا ظاهری باریک تر داشته باشد.
  • در جلسه مشاوره، جراح زیبایی بینی شما را معاینه می کند و مناسب ترین روش را به شما توصیه می کند.

راهنمایی مراقبت های بعد از عمل آقایان

  • برای جراحی بینی (رینوپلاستی) معمولا نیاز به یک شب بستری شدن در بیمارستان دارد اما در برخی کیس ها، بیماران اجازه رفتن به خانه چند ساعت بعد از عمل را دارند. احتمالا کمی درد خواهید داشت که در صورت لزوم برای شما مسکن تجویز می شود.
  • شما نباید تا زمانی که پرستار یا جراحتان اجازه نداده است، دوش بگیرید. محل جراحی را تمیز و خشک نگه دارید و چسب بینی یا آتل خود را خیس نکنید.
  • محل زخم را خیس نکنید زیرا یک محیط مرطوب گرم حاوی باکتری است و ممکن است منجر به عفونت احتمالی زخم شود.
  • در 7 روز اول به تنفس از طریق دهان نیاز دارید، بنابراین مراقبت از دهان بسیار مهم است. برای جلوگیری از گلودرد مایعات فراوان بنوشید.
  • کبودی و تورم بخشی طبیعی از روند بهبودی است، با این حال این ناحیه می‌تواند بسیار حساس باشد، استفاده منظم از کمپرس یخ به کاهش کبودی و التهاب کمک می‌کند.
پیشنهادی:  رزرو هتل تبریز غرب ایران اسلامی با قیمت مناسب

ریکاوری و نتایج جراحی بینی آقایان

رینوپلاستی به طور شگفت انگیزی بدون درد است، تعداد کمی از بیماران درد را تجربه خواهند کرد.

شما باید حدود هفت تا ده روز پس از عمل از یک پانسمان گچی کوچک (آتل) استفاده کنید. این آتل به تثبیت شکل جدید بینی کمک می کند و همچنین از شما در برابر هر ضربه تصادفی محافظت می کند.

قبل از روز هفتم و هر زمان که لازم باشد به معاینه نیاز خواهید داشت. بیشتر بخیه‌ های مورد استفاده در جراحی بینی مردان و زنان قابل جذب هستند، اما هر بخیه ‌ای که ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشد، زمان آن توسط جراح به شما اطلاع داده می شود. اسکار بعد از جراحی به ندرت قابل مشاهده است زیرا برش ها به صورت داخلی ایجاد می شوند. لازم به ذکر است که هر فردی با سرعت متفاوتی بهبود می یابد.

5y4v5y45y45 جراحی بینی آقایان

سخن پایانی

رینوپلاستی یک عمل سرپایی است و معمولاً با بیهوشی کامل انجام می شود. دکتر ایزد پناه، عمل جراحی بینی مردان را متناسب با مورد خاص همان بیمار تعیین می کند به همین دلیل تکنیک های جراحی ایشان متغیر است.

دکتر ایزدپناه معمولاً از روش جراحی بینی باز یا بسته استفاده می کند. با جراحی باز، نوک بینی و قسمت میانی بینی در صورت نیاز اصلاح می شود. در جراحی بسته نیز تغییراتی در داخل بینی بیمار ایجاد می شود. جراحی بسته به طور کلی برای مردانی که پل بینی آن ها نیاز به اصلاح دارند استفاده می شود.  در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …