رازهایی که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه انزو باید بدانید

fto3j05ymo45myo45ypk 300x111 رازهایی که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه انزو باید بدانید

کابینت انزو در اصل یکی از مدل های برند ایتالیایی می باشد. این کابینت به علت کیفیت و طراحی خوب و متفاوت با نمونه های قبلی ، به فروش بالایی در سراسر دنیا دست یافت. نمونه ی اصلی کابینت انزو از جنس پولیشی بود و به دو صورت رنگ شده و روکش pvc به فروش می رسد.

کابینت آشپزخانه انزو در ایران از جنس نمونه ی اصلی نبوده و صرفا ظاهر نمونه ی اصلی را دارد. این نمونه از کابینت در ایران با نوعی ام دی اف طراحی و ساخته می شود که دارای سطحی براق می باشند. کابینت آشپزخانه انزو شکوه و زیبایی خاصی را دارد که به زیبایی بیشتر طراحی داخلی خانه ی شما کمک می کند.

کابینت های آشپزخانه به دلیل در معرض بودن چربی و مواد غذایی با آنها به سرعت کثیف می شوند.  بنابر این نیازمند نگهداری و تمیزکاری مداوم می باشد. کابینت های انزو از نوع ام دی اف ، اغلب سفید و براق می باشند . به همین سبب سریعا کثیف می شوند و اگر به درستی و با مواد شوینده ی مناسب تمیز نشوند به زودی  ظاهر زیبا و براق خود را از دست می دهند.

در انتخاب و خرید کابینت انزو می توانید ام دی اف خارجی و یراق آلات با کیفیت را انتخاب کنید. با این کار عمر کابینت خود را افزایش می دهید.

eitfcuh358thiuh35oitnhj3i5 300x111 رازهایی که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه انزو باید بدانید

چطور سطح کابینت را پاک کنیم تا به سطح آن آسیبی وارد نشود؟

پیشنهادی:  ثبت طلاق خارج از کشور در ایران

برای تمیز کردن و حفظ زیبایی در کابینت های براق باید از مواد شوینده بسیار خوب استفاده کنید تا به سطح کابینت آسیبی وارد نشود. به همین منظور شما باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که قابلیت این را داشته باشد که در عین از بین بردن لکه ها و چربی ها براق بودن و درخشندگی آن ها را حفظ کند. علاوه بر مواد شوینده، یکی دیگر از مواردی که باید در تمیز کردن کابینت ها به آن توجه ویژه ای شود استفاده از دستمال مناسب می باشد. جهت پاک کردن کابینت های خود باید از دستمال پشمی زبر پرهیز کنید .  دستمال های نازک و نخی جایگزینی درست و مناسب می باشند.

راه حل هایی برای پاک کردن کابینت انزو

  1. اگر سطح کابینت شما را چربی گرفته است برای پاک کردن آن می توانید از محلول سرکه و آب استفاده کنید. جهت استفاده از این روش نصف پیمانه سرکه را با نصف پیمانه آب گرم ترکیب کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. حال روی سطح کابینت اسپری کنید و دو دقیقه صبر کنید تا واکنش های لازم رخ دهد. سپس با استفاده از یک دستمال نرم سطح کابینت را تمیز کنید.
  2. اگر به ترکیب قبل مقداری مایع ظرفشویی اضافه کنید می توانید لکه های سخت تر را استفاده کنید . همچنین افزودن نمک می تواند قدرت شوینده ی خود را افزایش دهید.
  3. اگر میخواهید به راحتی لابه لای درز هارا تمیز کنید یا لکه هایی که با دستمال تمیز نمی شوند را از بین ببرید کافی است تنها از یک مسواک قدیمی کمک بگیرید. روی مسواک از مواد شوینده ی خود ریخته و سطح را تمیز کنید. حال تغییر را به خوبی احساس می کنید.
  4. شما می توانید با استفاده از پارچه میکروفیبر سطح کابینت را تمیز کنید.
  5. نکته : مواد شوینده ی حاوی الکل و سفید کننده سطح کابینت مات را می توانند از بین ببرند.
پیشنهادی:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

 3r09if3hyt8f93ufjtoi3e4jtm 300x111 رازهایی که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه انزو باید بدانید

ترمیم کابینت انزو

اگر از کابینت انزو رنگ‌شده استفاده می کنید در صورت مشاهده ی خش ، لک های ماندگار و آسیب های دیگر نگرانی وجود ندارد. زیرا کابینت  شما به راحتی قابل‌ترمیم است. تنها لازم است رنگ مناسب کابینت خود را خریداری و آن را رنگ کنید.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه انزو مات

کابینت های مات به دلیل جنسی که دارند کمتر از کابینت های براق لک و کثیف می شوند زیرا سطح مات کابینت نور را منعکس نمی کند و کمتر کثیفی دیده می شود. اگر شما خانم شاغلی هستید و کمتر در خانه زمان دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این نوع کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

برای تمیز کردن این کابینت از دستمال مرطوب و صابون استفاده کنید و آب را مستقیم بر روی کابینت نگیرید زیرا با مرور زمان باعث از بین رفتن چوب کابینت می شود.

ظروف شیشه ای قبل از قرار گرفتن داخل کابینت باید به طور کامل خشک شوند زیرا داخل کابینت ها اگرچه از لایه ضد آب ساخته شده است ولی اگر مدت طولانی آب بر روی صفحه کابینت بماند باعث باد کردن و از بین رفتن لایه های داخلی چوب کابینت میشود.

پیشنهادی:  آموزش طراحی سایت ارزان در سال 1401 – آکادمی پارس اینفوتک

برنامه تمیز کردن کابینت ها

بهتر است برای تمیز کردن کابینت ها برنامه ای منظم و متداوم داشته باشید به این صورت هیچگاه لک بر روی کابینت ها باقی نمی ماند و به قول معروف چرک مرده نمیشود.

بهتر است برنامه تمیز کردن کابینت ها به دو صورت هفتگی و فصلی باشد. در برنامه هفتگی با روش هایی که گفتیم کابینت ها را تمیز کنید. در برنامه هفتگی تمیز کردن درب های کابینت کافی است و می توانید با یکی از روش های گفته شده کابینت های خود را تمیز کنید.

برای تمیز کردن فصلی بهتر است داخل کابینت هارا نیز تمیز و گردگیری کنید اگر فرصت این کار ار ندارید می توانید از نیرو های خدماتی و نظافتی کمک بگیرید. این کار باعث میشود در طول سال همیشه کابینت ها تمیز و دلچسب باشند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی روش ها و نکاتی که برای تمیز کردن کابینت های انزو باید بدانید پرداختیم و دریافتیم که بهتر است کابنیت ها با برنامه و با موادی مثل سرکه و آب، صابون و با دستمال مرطوب تمیز شوند تا کمترین آسیب به بافت کابینت وارد شود و در عین حال کابینت ها همیشه تمیز باشند.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …