راه کارهای تندخوانی

با دانستن راه کارهای تندخوانی می توانید حجم کتاب های زیادی را مطالعه کنید. کتاب طلایی روش هایی را برای مطالعه زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز در اختیار شما می گذارد که با انجام آن یک پله به سمت موفقیت قدم برخواهید داشت.

تندخوانی از مهارت هایی است که می تواند درک مطلب شما را بهبود بخشد و زمان مطالعه شما را کوتاه کند. بسیاری از محققین تندخوانی را همانند کوتاه خوانی می دانند و به این نکته اشاره می کنند که شما نمی توانید یک متن را تند خوانی کنید و انتظار داشته باشید همان میزان مطلب را درک کنید.

در ادامه به مهارت تندخوانی در زمان کنکور می پردازیم و تکنیک هایی را بررسی خواهیم کرد که می توانید برای مطالعه بهتر و سریع تر از آنها استفاده کنید. همچنین مزایا و معایب تندخوانی ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه را نیز در ادامه شرح داده ایم.

تندخوانی چیست؟

تندخوانی به فرآیند تشخیص و جذب سریع عبارات یا جملات یک صفحه به‌جای شناسایی تک تک کلمات می گویند. لازم به ذکر است که میزان اطلاعاتی که پردازش می کنیم روز به روز در حال افزایش است، این اطلاعات ممک است ایمیل و وب سایت های محل کار، یا رسانه های اجتماعی، کتاب ها باشد. شما احتمالا برای دریافت سریعتر این اطلاعات فشار احساس می کنید تا بتوانید تصمیمات آگاهانه بگیرید.

شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران را با تندخوانی مطالعه کنید. آن وقت می بینید که این روش چندان بد هم نیست. اکثر مردم با سرعت متوسط 250 کلمه در دقیقه مطالعه می کنند. اگرچه برخی به طور طبیعی سریعتر از دیگران مطالب را می خوانند، اما توانایی سرعت خواندن می تواند به این معنی باشد که این میزان را دو برابر می کنید.

24rtcv5775uj5556y راه کارهای تندخوانی

آشنایی با راه کارهای تندخوانی

تمام تکنیک‌ های تندخوانی در یک چیز مشترک هستند: شما از تلفظ و «شنیدن» هر کلمه در ذهن خود هنگام خواندن آن اجتناب می ‌کنید. فرآیندی که به عنوان «صداسازی فرعی» شناخته می‌ شود. در عوض، خطوط یا گروه‌ هایی از کلمات را از بین می ‌برید. زیرا می ‌توانید کلمات را سریع‌ تر از بیان آن ‌ها درک کنید.

پیشنهادی:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

یکی از راه ‌هایی که می‌ توانید از کند خوانی خودداری کنید، تمرکز روی بلوک‌ های کلمات به جای تک تک آن ‌هاست. این کار را با آرام کردن صورت یا گسترش نگاه خود در صفحه انجام دهید، به طوری که دیگر کلمات را به عنوان واحدهای مجزا و متمایز نبینید. با تمرین این کار، چشمان شما سریعتر از صفحه عبور می کند.

سپس، هنگامی که به انتهای یک خط نزدیک می‌ شوید، اجازه دهید دید محیطی چشم شما را به مجموعه کلمات نهایی ببرد. در ادامه تکنیک های تندخوانی شیمی دهم تک جلدی مبتکران را شرح خواهیم داد.

rg 3rg3rf راه کارهای تندخوانی

روش اشاره گر

معلم مدرسه یوتا، از پیشگامان تندخوانی بود. دهه 1950 او ادعا کرد که اگر هنگام خواندن انگشت خود را در امتداد خط بکشد، می تواند تا 2700 wpm بخواند. این روش به عنوان روش اشاره گر شناخته شد و گاهی اوقات به آن راهنمایی متا نیز می گویند. نگه داشتن یک کارت زیر هر خط و کشیدن آن روی صفحه در حین خواندن به همان اندازه کار می کند.

روش Tracker-and-Pacer

این یکی از انواع روش Pointer است که در آن شما یک خودکار را در حالی که کلاه آن هنوز روی آن است نگه می ‌دارید و در حین خواندن ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه زیر هر خط خط بکشید یا آن را دنبال کنید و چشم خود را بالای نوک قلم نگه دارید. این به افزایش سرعت شما در هر خط کمک می کند و تمرکز خود را روی کلمات بهبود ببخشید.

این که آیا واقعاً زیر کلمات خط بکشید، انتخاب شماست. سعی کنید در هر خط بیش از یک ثانیه وقت نگذارید و سپس با هر صفحه بعدی سرعت خود را افزایش دهید. احتمالاً در ابتدای آغاز انجام راه کارهای تندخوانی متوجه خواهید شد که اطلاعات بسیار کمی را حفظ می کنید، اما وقتی مغز خود را تمرین می دهید و با این تکنیک راحت تر می شوید، درک شما باید بهبود یابد.

پیشنهادی:  رزرو هتل تبریز غرب ایران اسلامی با قیمت مناسب

43tcyv6fyu6y راه کارهای تندخوانی

روش اسکن (یا پیش نمایش).

“اسکن” شامل حرکت سریع چشمان خود به سمت پایین صفحه کتاب شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان در مرکز و شناسایی کلمات و عبارات خاص در حین حرکت است. اینها می توانند جملات کلیدی (اغلب اولین جمله هر پاراگراف)، نام، اعداد یا کلمات و ایده های محرک باشند. یادگیری گسترش دید محیطی می تواند به این امر کمک کند

شما هر کلمه ای را نمی خوانید، اما چشم شما به آنچه مهم است که به شما امکان می دهد ایده اصلی را درک کنید، می افتد. ممکن است استفاده از نقشه ذهنی برای سازماندهی اطلاعاتی که دریافت می کنید مفید باشد.

چه زمانی تندخوانی را ترجیح دهیم؟

این تکنیک‌ ها همگی می‌ توانند به شما در مطالعه سریع ‌تر زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز کمک کنند، اما آیا برای آنچه می‌خواهید به دست آورید مناسب هستند؟ راه کارهای تندخوانی موثر تعادلی بین سرعت و درک مطلب است. مطالعات نشان می دهند که هر چه سریع‌ تر مطالعه کنید، اطلاعات کمتری دریافت خواهید کرد، به ‌ویژه وقتی صحبت از به خاطر سپردن جزئیات باشد.

بنابراین، اگر در حال مطالعه زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز هستید، واضح است که تندخوانی راه‌حل مناسبی است، به طور مشابه، اگر مطالبی که می خوانید جدید یا ناآشنا باشند، یا اگر مجبور باشید آن را به شخص دیگری آموزش دهید، بهتر است که سرعت را کاهش دهید.

پیشنهادی:  ریخته گری چیست

هنگامی که شما نیاز به درک تنها استدلال ها یا نتیجه گیری های اساسی ارائه شده دارید، استفاده از تکنیک تندخوانی می تواند کارساز باشد.

چگونه سرعت خواندن خود را تقویت کنیم؟

دانستن “نحوه” و “زمان”  تندخوانی ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه تنها اولین قدم برای موفقیت است. در اینجا چند نکته بیشتر برای کمک به شما وجود دارد.

از حواس پرتی خودداری کنید

محیطی را ایجاد کنید که در آن تا حد امکان وقفه و حواس پرتی کمتر باشد، تا به شما امکان دهد به طور کامل روی کلمات شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران تمرکز کنید.

تمرین راه کارهای تندخوانی

برای درک بهتر تندخوانی بهتر است یک رمان بدون عارضه یا یک مقاله آنلاین ساده را بخوانید تا بفهمید کدام تکنیک برای شما بهتر کار می کند. بسنجید که چقدر به یاد داشته اید یا فهمیده اید، و یک تایمر تنظیم کنید تا ببینید اکنون چقدر سریعتر می خوانید.

کلماتی را که قبلا خوانده اید را پوشش دهید

این به شما کمک می کند چشمان خود را به کلمات قبلی شیمی دهم تک جلدی مبتکران بازگردانید و خواندن خود را کاهش دهید.

بدانید که از متن چه می خواهید

اگر از روش skimming استفاده می کنید، این می تواند مفید باشد، زیرا باعث می شود وقتی کلمات، جملات یا عبارات مرتبط شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران را می بینید توجه کنید. سپس می‌توانید سرعت خود را در این نقاط کاهش دهید، یا برای تاکید دور آن‌ها حلقه کنید، اما در غیر این صورت به سرعت در سراسر صفحه حرکت کنید.

تمرین، مستمر

باید تندخوانی زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز را به صورت دائم و مکرر تمرین کنید تا در آن خوب شوید. هر چه بیشتر خودتان را تمرین دهید، احساس طبیعی تری خواهید داشت. با مطالعه شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان شروع کنید.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …