آشنایی با تعمیر لباسشویی ال جی (عیب یابی و ارورها)

fv trgerf آشنایی با تعمیر لباسشویی ال جی (عیب یابی و ارورها)

حتی تصور اینکه یک روز لباسشویی دچار مشکل شود برای بسیاری از افراد دردناک است. وجود لباسشویی در خانه بسیار ضروری بوده و باعث می‌شود در کمترین زمان، تمام لباس‌ها را بشوییم. در صورتی که این وسیله دچار خرابی شود، لباس‌ها روی هم جمع می‌شوند و شستن آن‌ها با دست بسیار سخت خواهد بود. فرقی نمی‌کند که لباسشویی شما چه برندی دارد، ممکن است بعد از مدتی کار کردن به دلایل مختلفی دچار خرابی شود. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته به مساله تعمیر لباسشویی ال جی بپردازیم و مشکلاتی که ممکن است برای آن به وجود بیاید را بررسی کنیم.

آشنایی با مشکلات متداول لباسشویی ال جی و نحوه تعمیر آن

اگر به هر دلیلی لباسشویی ال جی شما کار نمی‌کند، لازم نیست نگران باشید. چرا که هر خرابی قابل تعمیر است. در اولین قدم باید مشکلی که برای لباسشویی به وجود آمده را تشخیص دهید تا بتوانید اقدام به تعمیر آن کنید. در میان مشکلاتی که برای لباسشویی ممکن است به وجود بیاید، تعدادی از آن‌ها متداول هستند. در ادامه بیشتر با این مشکلات رایج آشنا می‌شویم.

چرا لباسشویی ال جی روشن نمی‌شود؟

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، روشن نشدن لباسشویی ال جی است. اصلی‌ترین علت این خرابی، مشکلات برق است. در ابتدا بررسی کنید که پریز برق سالم باشد. اگر سالم بود، بعد به سراغ بررسی سیم و دوشاخه لباسشویی بروید. بعد از بررسی اگر نتوانستید مشکل را پیدا کنید، به سراغ یک تعمیرکار بروید تا مشکل را حل کند.

چرا لباسشویی ال جی موقع کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند و چطور آن را تعمیر کنیم؟

زیاد بودن صدای لباسشویی موقع کار کردن و داشتن لرزش زیاد، دلایل مختلفی دارد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود خرابی در بلبرینگ‌ها
  • فرسوده شدن پایه‌های کابین
  • تراز نبودن لباسشویی
  • ضعیف شدن کمک فنرها
  • وجود خرابی در پمپ تخلیه
  • زیاد بودن لباس‌ها در داخل دیگ لباسشویی

نکته مهم: در صورتی که صدای لباسشویی زیاد بود و بوی سوختگی هم به مشام می‌رسید، فوراً لباسشویی را از برق جدا کرده و برای تعمیر لباسشویی ال جی اقدام کنید.

tecg4tg4t5 آشنایی با تعمیر لباسشویی ال جی (عیب یابی و ارورها)

علت خراب شدن درب لباسشویی و باز نشدن آن

گاهی مواقع ممکن است هنگام باز کردن درب لباسشویی، متوجه شوید که درب گیر کرده و باز نشود. در این مواقع وجود خرابی در قطعات زیر می‌تواند علت این مشکل باشد.

  • خراب شدن میکروسوئیچ
  • خراب شدن قفل درب
  • پوسیدگی لولا، زبانه درب و یا دستگیره درب
  • خراب شدن پمپ تخلیه: اگر پمپ تخلیه خراب شود، آب داخل لباسشویی تخلیه نمی‌شود و در نتیجه میکروسوئیچ عمل نمی‌کند.

مشکل تخلیه نکردن آب در لباسشویی ال جی

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی به وجود بیاید، عدم تخلیه آب است. ابتدا در پشت دستگاه شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا دچار تاخوردگی نشده باشد. همچنین دقت کنید که محل اتصال شلنگ تخلیه به فاضلاب، باید حداقل 60 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

کار بعدی که بهتر است انجام دهید، تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه است. چرا که ممکن است چیزی در آن گیر کرده باشد.

علت پاره شدن لباس‌ها در لباسشویی ال جی چست و چطور آن را تعمیر کنیم؟

گاهی ممکن است بعد از شستشوی لباس‌ها متوجه شوید که برخی از آن‌ها پاره و یا نخ کش شدند. علت این مساله ممکن است به خاطر پوسیدگی لباس‌ها و یا به خاطر وجود شی نوک تیز در داخل لباس‌ها باشد. اگر لباس‌ها موردی نداشتند، در موقعی که لباسشویی خاموش است، سطح درام را با دست بررسی کنید و ببینید که آیا برآمدگی دارد یا خیر.

بعد از اتمام کار لباسشویی، لباس‌ها کاملا داغ هستند

در ادامه مراحل تعمیر لباسشویی ال جی ممکن است بعد از خارج کردن لباس‌ها متوجه داغی بیش از حد آن‌ها شوید. اصلی‌ترین علتی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، اشتباه بستن شلنگ ورودی آب سرد و آب گرم است. در حالت عادی لباس‌ها با آب سرد آبکشی می‌شوند و اگر جای شلنگ را اشتباهی ببندید، آبکشی با آب گرم اتفاق می‌افتد و در نتیجه لباس‌ها داغ می‌شوند.

چرا لباسشویی ال جی، لباس‌ها را تمیز نمی‌شوید؟

دقت داشته باشید تعداد لباسی که در لباسشویی قرار می‌دهید، بسیار مهم است. اگر تعداد آن‌ها بیشتر از ظرفیت مجاز باشد، لباس‌ها خوب شسته نمی‌شوند. همچنین برای هر جنس لباسی، یک برنامه شستشوی مخصوص به خود وجود دارد و با توجه به جنس باید برنامه را انتخاب کنید. نکته بعدی مقدار پودر است، این مقدار باید با توجه به حجم لباس باشد. اگر هر یک از این موارد را رعایت نکنید، لباس‌ها خوب شسته نمی‌شوند.

234rxzzf424 آشنایی با تعمیر لباسشویی ال جی (عیب یابی و ارورها)

علت نشتی آب از زیر لباسشویی در حین

برای تعمیر نشتی آب از لباسشویی ال جی می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید و اگر مشکلی در آن‌ها وجود داشت، اقدام به تعمیر آن کنید.

  • وجود خرابی در کاسه نمد لباسشویی
  • تراز نبودن لباسشویی
  • سوراخ شدن و یا گرفتگی شلنگ ورودی آب و یا شلنگ تخلیه
  • خراب شدن لاستیک دور درب

آشنایی بیشتر با سایر خرابی‌های لباسشویی

ما در اینجا به طور خلاصه فقط به 8 مورد از خرابی‌های رایج این دستگاه اشاره کردیم اما اگر به دنبال این هستید که به صورت کامل‌تر با انواع خرابی‌ها و عیب یابی ماشین لباسشویی، تعمیر لباسشویی ال جی، راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه و… آشنا شوید می‌توانید به مقاله تعمیر لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده چه چیزی هستند؟

در طول مراحل تعمیر لباسشویی ال جی ممکن است در صفحه نمایش دستگاه حروف انگلیسی را مشاهده کنید. این حروف نشان دهنده وجود مشکل و یا خرابی در دستگاه هستند. در ادامه با برخی از این خطاها آشنا خواهیم شد.

  • ارور UE: نبود تعادل در دیگ لباسشویی
  • ارور PF: وجود مشکلات برق رسانی
  • ارور PE: وجود خطا در سنسور فشار
  • ارور LE: قفل شدن موتور
  • ارور EI: نشت آب
  • ارور OE: وجود مشکل در تخلیه
  • ارور NC: وجود مشکل در ماژول NFC
  • ارور DE: خطا سوئیچ درب لباسشویی

لباسشویی ال جی را کجا تعمیر کنیم؟

همانطور که در این مقاله متوجه شدید، اکثر مشکلاتی که برای لباسشویی به وجود می‌آیند برای تعمیر نیاز به متخصص و تکنسین حرفه‌ای دارند. اگر فردی حرفه‌ای لباسشویی ال جی شما را تعمیر کند، تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

هوم کارا با داشتن تجربه‌ای چندین ساله و تیمی قدرتمند، آماده ارائه خدمات نصب و تعمیر انواع لباسشویی ال جی در محل است. یعنی برای تعمیر لازم نیست از منزل خارج شوید. تنها کاری که باید بکنید این است که به وب سایت هوم کارا مراجعه کرده و با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. بعد از بررسی مشکل در سریع‌ترین زمان تکنسین به محل مراجعه و دستگاه شما را تعمیر می‌کند.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …