سرور مجازی چگونه ما را در بهینه سازی هزینه های هاستینگ کمک می کند؟

کسانی که در اینترنت به دنبال راه اندازی کسب و کار های مجازی هستند و این حرفه را در حد معمولی دنبال می کنند، به راحتی می توانند نیاز های خود را از طریق سرور اشتراکی برطرف کنند. برخی دیگر از دارندگان سایت ها به دنبال رونق کسب و کار و استفاده از روش های مختلف افزایش سرعت و پهنای هستند؛ در این صورت تنها یک سرور مجازی مطلوب می تواند کمک کننده باشد.

r.flcjng5hjt09n3u54t9o95unjtoi54htoi54hjt 300x176 سرور مجازی چگونه ما را در بهینه سازی هزینه های هاستینگ کمک می کند؟

معمولا سرورهای اشتراکی چندان بهینه نیستند و به همین دلیل گاهی در برطرف کردن برخی از نیازها ناتوان خواهند بود که در این صورت پیشنهاد ما استفاده از سرور مجازی است. به کار گیری این سرور های مجازی در کاهش هزینه های هاستینگ بسیار موثر است از این رو در صدد آمده ایم که روش های بهینه سازی هزینه های هاستینگ به وسیله سرور مجازی را خدمت شما همراهان ارائه دهیم.

 از بهینه سازی پیکر بندی آپاچی شروع کنید!

اولین روشی که به منظور بهینه سازی سرور مجازی به نظر می آید، پیکربندی آپاچی است. به کمک این روش می توان از اجرای تنظیمات ناکارآمد بر روی سرور پیشگیری به عمل در آورد که در نهایت با تغییر این تنظیمات، کارایی سرور مجازی افزایش پیدا می کند. کارکرد صحیح سرور مجازی خود از عوامل کاهش هزینه های هاستینگ خواهد بود. چندین مورد مهم از این تنظیمات عبارتند از:

استارت سرور: در قسمت تنظیمات آپاچی سرور مجازی به واژه استارت سرور برخورد می کنید اما منظور از این فرایند چیست؟ توجه داشته باشید که در هنگام به کار سرور مجازی خریداری شده، تعداد فرایند مشخصی اجازه فعالیت دارند که اگر این تعداد از حد معینی بیشتر باشد عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می گیرد. پیشنهاد ما برای بهینه سازی این فرایند ها، عدد 5 است.

ervkkmcopppppppyh54uiyhio54yj45oyj 300x135 سرور مجازی چگونه ما را در بهینه سازی هزینه های هاستینگ کمک می کند؟

کیپ الیو

گزینه keep Alive در دو حالت خاموش و یا روش قرار می گیرد که انتخاب هر کدام از این حالت ها بستگی به حجم سرور دارد. مسئله را اینگونه می توانیم شرح دهیم که در صورتیکه حجم سرور بالا باشد، بهتر است که گزینه keep Alive را روی حالت روشن قرار داده و در غیر این صورت گزینه را خاموش کنید. همچنین این نکته را نیز یادآور می شویم که در صورت بهره گیری از چند آی پی مختلف، بهتر است که keep Alive را خاموش کنید. استفاده از این تنظیمات تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سرور مجازی و همچنین بهینه سازی هزینه های هاستینگ دارد.

پیشنهادی:  11 راه برای روشن شدن پوست بدون مواد شیمیایی

تنظیمات max client

گاهی چندین درخواست مختلف با همدیگر به سرور هجوم می آورند که این حجم از درخواست ها عملکرد سیستم را با تاخیر مواجه می کند. به منظور حل این مشکل لازم است که در قسمت تنظیمات max client تعداد درخواست های رسیده را محدود کنید و به برای آن یک سقف تعیین کنید. با این کار در محدوده تعیین شده درخواست ها در صف قرار می گیرند و یکی پس از دیگری انجام شده و از صف خارج می شوند. این اقدام در جهت کاهش هزینه های هاستینگ بسیار مفید خواهد بود.

 به روز رسانی my SQL

از دیگر روش های بهینه سازی عملکرد سرور های مجازی می توان از به روز رسانی my SQL به عنوان روشی ایمن نام برد. زمانی که نسخه قدیمی از my SQL را داشته باشید، این نسخه قابلیت پشتیبانی از داده های جدید را ندارد و به همین دلیل عملکرد سرور مجازی با مشکل رو به رو می شود بنابراین لازم است به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه های جدید این برنامه، اقدام به دانلود آن نمایید.

یکی از شروط کم شدن هزینه های هاستینگ در سرور های مجازی بهره گیری از به روز ترین نسخه های my SQL است چرا که سرور در صورت استفاده از این نسخه ها، دارای سرعت و قدرت بسیار بالایی خواهد بود.

پیشنهادی:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

 از پاکسازی حافظه کش غافل نشوید!

در طی زمان معمولا برنامه های زیادی در سیستم دانلود و از آن ها استفاده می شود که در این میان حتی برخی از برنامه ها کاملا بدون استفاده هستند و تنها داده های آن ها حافظه را اشغال کرده اند. پر شدن حافظه سرور تاثیر زیادی در کند شدن روند اجرا دارد و به همین دلیل باید هر چند مدت یک بار به سراغ پاکسازی حافظه کش بروید تا ضمن سبک شدن سیستم، سرعت آن افزایش پیدا کند.

برخی از برنامه ها با وجود آنکه استفاده ای هم ندارند، فضای زیادی را اشغال کرده اند و به همین دلیل سیستم توانایی پاسخگویی سریع به درخواست ها را ندارد اما اگر به صورت مداوم این برنامه ها بررسی و جداسازی شوند، حافظه کافی برای اجرای سیستم در دسترسی قرار می گیرد.

 بهینه سازی محتوای سایت

فراموش نکنید که تنظیمات ارائه شده در سرور های مجازی باید بر حسب عملکرد سایت و نیاز های آن انجام شود؛ در غیر این صورت عملکرد سایت به مشکل برخواهد خورد. به همین منظور پیشنهاد ما این  است که محتوای سایت خود را به صورت هر چند وقت یک بار بهینه کنید اما گاهی ممکن است انجام این فرایند از حیطه دانش شما خارج باشد.

به منظور رفع این مشکل می توان از برخی از نرم افزار های کارآمد در این زمینه استفاده کرد. این نرم افزار ها به صورت اتوماتیک می توانند اقدام به بهینه سازی محتوا سایت کنند؛ یعنی تنظیمات سرور را متناسب با عملکرد سایت قرار می دهند و به این ترتیب در هزینه های هاستینگ نیز صرفه جویی به عمل می آید.

 بهره گیری از شبکه توزیع محتوا

توجه داشته باشید که زمانی که کاربر درخواست داده ای را به سرور می فرستد، برحسب فاصله کاربر از سرور مدت زمانی طول می کشد تا داده ها انتقال پیدا کنند. حال فرض کنید که فاصله کاربر از سرور بسیار زیاد است و مدت زمان پاسخگویی سرور کاهش پیدا کرده است، در این شرایط چه باید کرد؟ به منظور رفع این مشکل، سرور های مختلف اقدام به ذخیره سازی اطلاعات خود در سرور های سایر نقاط مختلف دنیا می کنند که به آن بهره گیری از شبکه توزیع محتوا می گویند. با این کار داده های ارسال شده از جانب سرور با سرعت بیشتری به کاربر می رسد و همین موضوع خود دلیلی برای بهبود عملکرد سرور مجازی در راستای کاهش هزینه های هاستینگ خواهد بود.

پیشنهادی:  آشنایی با فروشگاه اینترنتی شمال مال

erlovfcjntj05ut4onyoicho54ijhtuc5eith5ij 300x129 سرور مجازی چگونه ما را در بهینه سازی هزینه های هاستینگ کمک می کند؟

آشنایی با سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران انتخابی مناسب و اقتصادی(نسبت به سرور اختصاصی) برای صاحبان وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی است که به دلیل بازدید بالا، هاست‌های اشتراکی را مناسب نمی‌دانند و جهت راه اندازی وب سرور و دیگر سرویس‌های خود نیاز به منابع سخت افزاری و پهنای باند اختصاصی دارند. همچنین این سرویس به دلیل سرعت بسیار بالا و پینگ تایم پایین، گزینه‌ای مناسب جهت راه اندازی پلتفرم‌های آموزش آنلاین است. با استفاده از نرم افزاری ریموت دسکتاپ مانند RD Client می‌توانید به سرور مجازی ویندوز ایران از طریق موبایل و کامپیوتر متصل شوید.

لازم به ذکر است که پس از سرور مجازی ایران ، سرور مجازی آلمان به عنوان پرفروش ترین سرور مجازی در کشور به فروش می رسد.

و در پایان

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، سرور های مجازی موجب افزایش سرعت انتقال داده ها و در مجموع بهبود عملکرد سیستم می شود اما در این رابطه باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرور مجازی باید به روش های مختلفی بهینه سازی شود. در واقع بهینه سازی سرور های مجازی به اقداماتی گفته می شود که با انجام آن ها توانایی سیستم افزایش می یابد و در نهایت موجب کاهش هزینه های هاستینگ می شود.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …