تشخیص و درمان موثر سنگ کلیه

با توجه به غربی شدن سبک زندگی و افزایش شیوع چاقی، شیوع سنگ کلیه رو به افزایش است. و بسیاری از افرادی که سنگ کلیه دارند از آن به عنوان بدترین درد زندگی خود یاد می کنند! زمانی که ادرار فوق اشباع می شود و غلظت برخی از مواد مانند کلسیم، اگزالات، سیستین و اسید اوریک در آن افزایش می یابد، می تواند منجر به تشکیل سنگ در هر قسمت از سیستم ادراری شود. زمانی که به این مشکل گرفتار شدید تنها راه درمان شما اول از هر چیزی یافتن بهترین دکتر سنگ کلیه در تهران است که در ادامه شما را با ویژگی های مهم بهترین دکتر سنگ کلیه آشنا خواهیم کرد .

y6vh56vhy56 تشخیص و درمان موثر سنگ کلیه

تشخیص سنگ کلیه

اگر مشکوک به سنگ کلیه هستید، پزشک ممکن است موارد زیر را برای تشخیص سنگ کلیه و اندازه، محل و نوع سنگ از شما بخواهد:

  • آزمایش خون: شما می توانید با انجام یک آزمایش بسیار ساده میزان کلسیم، اسید اوریک، کراتینین، سلامت کلیه و برخی از عواملی که موجب ایجاد سنگ کلیه شده است را به درستی بررسی کنید .
  • آزمایش ادرار : همچنین شما می توانید با جمع نمودن بیست و چهار ساعته خود به خوبی مواد اضافی موجود در ادرار که منجر به تشکیل سنگ کلیه شده و همچنین کمبود موادی که می تواند از تشکیل سنگ جلوگیری کند را بررسی کرد
  • تصویر برداری : برای تعیین محل و اندازه سنگ می توان از روش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن و سونوگرافی استفاده کرد. رادیولوژی معمولی دقت کمتری دارد و امروزه کمتر برای تشخیص سنگ کلیه استفاده می شود.
  • بررسی سنگ های رد شده و یا دفع شده: با بررسی ترکیب سنگ های دفع شده می توان به طور دقیق نوع سنگ را مشخص کرد و درمان هدفمند آن را آغاز کرد.
پیشنهادی:  بهبود دکوراسیون منازل مسکونی با کمک دیوارهای خزه‌ای

مجله تاپتنا بهترین مرجع رسمی معرفی بهترین ها در ایران و جهان می باشد ،که به شما همراهان عزیز کمک میکنه تا بتونید بهترین های هر حوزه رو خیلی راحت پیدا کنید .

45cg4g4 تشخیص و درمان موثر سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه بسته به نوع، اندازه و محل آن متفاوت است:

  • مصرف بسیار زیاد مایعات : نوشیدن حداقل دو تا سه لیتر مایعات در طول روز به رقیق شدن ادرار و دفع سنگ های کوچک، جلوگیری از تشکیل و افزایش اندازه سنگ های جدید و درمان سنگ کلیه کمک می کند.
  • رژیم کم اگزالات: برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه اگزالات کلسیمی، رعایت رژیم غذایی کم اگزالات مانند عدم مصرف ریواس، اسفناج، شکلات، چغندر، بامیه، چای، سیب زمینی شیرین، آجیل، فلفل سیاه و سویا توصیه می شود.
  • رژیم غذایی کم پروتئین و نمک: مصرف کمتر پروتئین حیوانی و جایگزینی آن با پروتئین گیاهی مانند حبوبات و همچنین نمک نزنید به غذاها در پیشگیری و درمان سنگ کلیه موثر است.
  • رژیم غذایی با کلسیم کافی: مصرف کافی لبنیات در طول روز و پرهیز از مصرف قرص ها و مکمل های کلسیم به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند.
  • مصرف مسکن ها : داروهای مسکن مانند ناپروکسن، ایبوپروفن و غیره. می توان از آن برای تسکین درد هنگام برداشتن سنگ کلیه استفاده کرد.
  • درمان پزشکی و دارویی : داروهایی مانند تامسولوسین را می توان برای گشاد کردن حالب ها و کمک به بیرون راندن سنگ ها تحت نظر پزشک استفاده کرد. همچنین بسته به نوع سنگ، داروهایی مانند دیورتیک های تیازیدی، آلوپورینول، آنتی بیوتیک ها، ویتامین B6 و ترکیبات سیترات ممکن است برای درمان سنگ کلیه مناسب باشند.
  • درمان سنگ شکن ESWL : از امواج صوتی با قدرت بالا می توان برای شکستن سنگ های بزرگ و تبدیل آنها به سنگ های کوچکتر استفاده کرد که راحت تر جدا می شوند. از آنجایی که این روش دردناک است، تحت نظر و با داروهای آرام بخش انجام می شود و بین 45 تا 60 دقیقه طول می کشد.
  • عمل جراحی : سنگ های بزرگی که نمی توان آنها را با سنگ شکن خرد کرد، از طریق سوراخی در پوست با جراحی خارج می شوند.
  • برداشتن سنگ از طریق اسکوپ : پزشک با قرار دادن لوله باریکی به نام یورتروسکوپ در حالب ها سنگ های کوچکتر را می خورد و خارج می کند و سپس استنتی را برای ترمیم و کاهش التهاب در حالب در آنجا قرار می دهد.
پیشنهادی:  بهترین نمایندگی سرور hp در ایران

در کنار موارد ذکر شده امروزه از داروهای گیاهی موثر برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه استفاده می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. همچنین تمامی این روش ها حتما باید توسط بهترین دکتر سنگ کلیه در تهران انجام شود تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود .

rr4cg4tg4 تشخیص و درمان موثر سنگ کلیه

ویژگی های بهترین دکتر سنگ کلیه در تهران

داشتن تخصص و مهارت کافی: پزشکی که در زمینه جراحی سنگ کلیه فعالیت می کند باید تخصص و مهارت کافی را کسب کند تا به عنوان بهترین پزشک کلیه در تهران انتخاب شود. هر چه تخصص و مهارت پزشک در این زمینه بیشتر باشد، بیشتر می توانید به کار پزشک اعتماد کنید و روند درمان خود را به دست او بسپارید.

پیشنهادی:  نکات مهم برای خرید اینترنتی لوازم آرایش

دارای سابقه طولانی در زمینه سنگ کلیه: اکثر مردم هنگام تصمیم گیری برای انتخاب بهترین پزشک در یک منطقه خاص به سابقه پزشک توجه بیشتری می کنند. هرچه پزشک منتخب شما در درمان سنگ کلیه تجربه بیشتری داشته باشد، اطلاعات بیشتری در مورد مناسب ترین گزینه برای مقابله با این مشکل وجود دارد.

اخذ مدرک تخصصی از معتبرترین دانشگاه ها: پزشکانی که در زمینه سنگ کلیه کار می کنند در زمینه اورولوژی و جراحی کلیه، ادرار و تناسلی تخصص دارند. دکتری که از بهترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده است مطمئناً آخرین پیشرفت های علمی را می شناسد و روند درمان را با تکنیک های جدید پیش می برد.

کلام آخر

هر فردی که تصمیم به درمان سنگ کلیه خود توسط بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران و تهران را دارد، حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین دکتر سنگ کلیه می‌کنند. این کار کاملا منطقی است چرا که تبحر و تجربه پزشک تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی درمان سنگ کلیه شما دارد. انتخاب بهترین دکتر سنگ کلیه توسط سایت تاپتنا به شما کمک می کند تا یک جراحی حرفه ای و خوبی را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …