درباره ردیاب خودرو چه می دانید؟

ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو دستگاه قابل حملی است که این امکان را می دهد که شما موقعیت مکانی ماشین خود را پیدا کنید. سیستم موقعیت‌یابی جهانی یا جی پی اس با کمک شبکه های ماهواره ای مکان دستگاه را ردیابی می کند. برای اینکه با چگونگی کار GPS و موارد استفاده آن را در مقاله زیر بخوانید.

ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

سیستم های جی پی اس خودرو، یک شبکه ماهواره‌ای است که سیگنال های ماهواره ای خاصی را ارسال می کند و این سیگنال ها توسط گیرنده پردازش خواهد شد. این گیرنده ها موقعیت مکانی GPS را ردیابی کرده و اطلاعاتی مانند سرعت و مسافت پیموده شده را نشان می دهد. سیستم های ردیاب خودرو از سه بخش متفاوت به صورت زیر تشکیل شده است:

  1. بخش فضایی: سیستم موقعیت یاب جهانی، از 27 ماهواره تشکیل شده که 3 ماهواره آن ماهواره های پشتیبان هستند. 24 ماهواره دیگر هر 12 ساعت به دور زمین می چرخند که سیگنال های ارسالی آن ها توسط گیرندگان GPS دریافت می شود.

tbh57j67j67 درباره ردیاب خودرو چه می دانید؟

چگونگی کار کردن ردیاب خودرو

  1. بخش کنترل: ایستگاه های ردیابی مختلف در سراسر جهان، این سیگنال ها را دریافت می کنند. گیرنده های GPS این داده ها را به اطلاعاتی مانند سرعت، زمان و موقعیت مکانی تبدیل می کنند.
  2. بخش کاربر: این بخش استفاده کنندگان GPS است که اطلاعات را دریافت و از آن ها استفاده می کنند.
پیشنهادی:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

انواع GPS خودرو

دستگاه های ردیاب خودرو تجاری، اغلب در راستای ثبت موقعیت مکانی وسیله نقلیه در طول سفر استفاده می شود. جی پی اس های تجاری با توجه به چگونگی انجام کار به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می شوند.

  • ردیابی فعال GPS: ردیاب فعال یا GPS دو طرفه از جمله ردیاب های خودرویی هستند که به طور منظم و پیوسته داده ها را از طریق مودم به پایگاه داده متمرکز ارسال می کنند.

45yb46y6u56b درباره ردیاب خودرو چه می دانید؟

انواع GPS

  • ردیابی غیرفعال GPS: این نوع سیستم اطلاعات را در خود دستگاه ذخیره می کند. این نوع سیستم داده ها را در 12 ساعت گذشته بر روی یک کارت حافظه ذخیره می کند. بعد از آن می توان داده های ثبت شده را به روی رایانه انتقال داد تا بعدا تجزیه و تحلیل شوند.

کاربرد ردیاب های خودرو

جی پی اس خودرو، در موارد متفاوتی با هدف های مختلف استفاده می شود. از این سیستم برای بررسی و نظارت در بخش حمل و نقل یا کنترل موقعیت مکانی خودروی شما استفاده می شود. هدف اصلی جی پی اس خودرو پیدا کردن موقعیت مکانی خودرو است.

  1. می خواهید ماشین فرزند نوجوان خود را کنترل کنید؟ کافی است یک ردیاب خودرو بخرید! هر چند این موضوع در میان دو عقیده فرزند پروری آزاد و فرزند پروری تحت کنترل شکاف زیادی ایجاد کرده است.
  2. اگر یک شرکت ناوگان خودرو و کامیون دارید، این دستگاه بسیار کاربردی خواهد بود. برخی از صاحبان شرکت های حمل و نقل از این دستگاه استفاده می کنند تا بتوانند راحت تر با رانندگان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین بعضی از شرکت ها از این دستگاه در راستای محاسبه مسافت پیموده شده توسط راننده برای عملیات پرداخت استفاده می کنند.
پیشنهادی:  تشخیص و درمان موثر سنگ کلیه

r54tby46yuh56757 درباره ردیاب خودرو چه می دانید؟

کاربردهای ردیاب خودرو

با استفاده از این دستگاه می توان حقوق و دستمزد رانندگان را بر اساس مسافت پیموده شده تعیین کرد. چرا که این دستگاه می تواند علاوه بر موقعیت مکانی ماشین، سرعت و مسافت پیموده شده را نیز نشان دهد. مسافت پیموده شده را می توان با توجه به زمان حرکت محاسبه کرد.

  1. موارد جاسوسی از جمله استفاده های غیر قانونی از این دستگاه است. افرادی با هدف های نادرست و اشتباه برای جاسوسی و تعقیب دیگران از این دستگاه استفاده می کنند.
  2. اگر شما از ترس دزدیده شدن ماشین خود شب ها خواب راحتی ندارید، کافی است یک ردیاب خودرو بر روی آن نصب کنید. نصب ردیاب خودرو می تواند به شما کمک کند تا موقعیت مکانی خودرو خود را حتی بعد از دزدیده شدن پیدا کنید.
  3. جستجو و نجات توسط امدادگران از جمله کاربردهای جی پی اس خودرو است. اگر فردی گم شده باشد با جستجو موقعیت مکانی ماشین فرد می توان آن را زودتر از انتظار پیدا کرد.
  4. از جی پی اس خودرو برای استفاده های نظامی نیز استفاده می شود. با استفاده از ردیاب خودرو می توان در پیدا کردن مسیر به ماموریت های نظامی که در موقعیت های ناآشنا و شب هنگام انجام می شود، کمک کرد.
پیشنهادی:  زندگی در شهر مینیاتوری!

مزایای جی پی اس خودرو

با استفاده از GPS می توان علاوه بر تعیین موقعیت مکانی ماشین ها در بخش تجاری بهترین مسیر را برای ماشین های شرکت خود را پیدا کنید. به طور خلاصه مزایای استفاده از GPS در بخش تجاری به صورت زیر است:

  • بهینه سازی مسیرها و انتخاب بهترین مسیر
  • با انتخاب مسیر بهینه مصرف سوخت و هزینه ها را کاهش دهید
  • امنیت ماشین های خود را تامین کنید
  • کاهش تقلب در برگه زمان کاری رانندگان
  • برآورد کار انجام شده و مسافت پیموده شده توسط رانندگان

 

فروشگاه کیاسرویس که در ضمینه خدمات و قطعات خودرو های کیا و هیوندای فعالیت دارد با فروش انواع ردیاب خودرو میتواند نیاز های شما را فراهم نماید.

کیا سرویس علاوه بر فروش لوازم یدکی کیا و هیوندای، لوازم جانبی خودرو های دیگر را نیز ارائه می کند

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …