طلاق غیابی چقدر طول می‌کشد؟

طلاق انواع گوناگون همچنین دلایل گوناگونی دارد که از جمله آن  طلاق غیابی می‌باشد. امکان دارد که طلاق از نوع توافقی نیز باشد؛ طلاق توافقی یعنی همه چیز بر مبنای توافقات زوجه و زوج به سرانجام برسد.

به‌عنوان مثال، پرداخت مهر مبنی بر توافقات صورت گیرد و یا حضانت فرزندان بر اساس توافقات انجام گردد. به‌طور کلی طلاق توافقی گونه‌ای از طلاق می‌باشد که زوجین به طلاق رضایت دارند. همچنین طلاق ممکن است یک جانبه و از سوی زوجه و یا زوج باشد.

در طلاقی که از جانب زوج باشد، زوجه رضایت به طلاق ندارد و زوج می‌بایست با پرداخت نفقه، اجرت المثل، مهریه همچنین اجرا نمودن شرط نصف کردن اموال اقدام به طلاق نماید. در طلاق یک جانبه از سوی زوجه، زوج رضایت به طلاق ندارد و زوجه ممکن است با داشتن حق طلاق و یا داشتن یکی از شروط ۱۲گانه‌ی برگه‌ی ازدواج به طلاق اقدام نماید؛ که در این نوع طلاق، مهریه و نفقه به وی تعلق می‌گیرد اما اجرت‌المثل و شرط نصف کردن اموال تنها در طلاق از جانب زوج امکان‌پذیر می‌باشد. اما گونه‌ای دیگر از طلاق که خطیئه‌های بسیاری درخصوص آن وجود دارد طلاق غیابی است.

حامد امیری وکیل متخصص در پرونده های طلاق اصفهان تصمیم دارد در این مقاله اطلاعاتی در زمینه طلاق غیابی مدت زمان طلاق غیابی از جانب مرد و زن در اختیار شما قرار دهد. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با درج نظرات خود ما را خوشحال نمایید.

 

طلاق غیابی چیست؟

به این منظور که بتوان در این خصوص گفتگو کنیم می‌بایست نخست تعریف صحیحی از طلاق به شکل غیابی داشته باشیم. به‌طور کلی هنگامی که در طلاق توافقی یا طلاق یک جانبه برای طلاق اقدامی انجام می‌شود، زوجین در جلسات دادگاه حاضر می‌گردند و علل طلاق آن‌ها بررسی می‌شود و حکم طلاق صادر می‌گردد.

به‌منظور استنباط بهتر درخصوص طلاق غیابی، می‌بایست مفهوم حکم غیابی را نیز ارزیابی نماییم. حکم غیابی وضعیتی است که زوجه یا زوج شکوائیه‌ای تنظیم می‌نمایند و فرد مقابل این شکوائیه یا ابلاغیه را به‌شخصه دریافت نکرده باشد و یا لایحه‌ای در مورد طلاق ارسال نکرده باشند و محکوم گردیده‌اند، حکم غیابی صادر می‌گردد.

این حکم ظرف مدت بیست روز قابلیت بررسی مجدد خواهد داشت. طلاق غیابی نیز به این شکل می‌باشد که چنانچه در مدت تعیین شده از سوی دادگاه، فرد خوانده حاضر نگردد و یا ابلاغیه به وی تحویل داده نشده همچنین لایحه‌ای ارسال نکرده باشد،حکم طلاق غیابی صادر می‌گردد.

طلاق غیابی از جانب مرد چقدر طول می‌کشد؟

همانطور که خیلی از شما خبر دارید،پرونده های طلاق یکی از مهم‌ترین قسمت های دعاوی خانواده است از این رو مراجعن عزیز می‌توانند مشکل خود را با وکیل خانواده در میان بگذارند.

در حقوق ایران درباره طلاق غیابی از سوی زوج اینطور نقل شده که: چنانچه حکم طلاق از جانب زوج به طریق غیابی صادر گردیده باشد، از آن‌رو که زوجه این امکان را دارد که بنابر این حکم تا بیست روز واخواهی نماید، می‌تواند این فرآیند را مقداری طولانی نماید.

پس به همراه آن قابلیت تجدید نظرخواهی همچنین فرجام‌خواهی وجود خواهد داشت. به همین علت امکان دارد این موارد مدت زمان طلاق را اندکی طولانی‌تر نماید. اما چنانچه اعتراضی رخ ندهد، یقیناً بازه زمانی طلاق از جانب زوج کوتاه‌تر می‌باشد.

مشاور خبره در دعاوی خانواده اصفهان اضافه میکند: همچنین این امکان وجود دارد که گاهی پس از طلاق و جدائی از جانب زوجه اعتراضی نسبت به حقوق مالی خویش نظیر نفقه، مهریه همچنین اجرت‌المثل انجام گردد که این موجب طولانی‌تر شدن پروسه دادرسی می‌شود. بنابراین در کل مدت زمان طلاق بستگی به شرایط ذکر شده همچنین اعتراضی که زوجه می‌کند، امکان دارد به تاخیر بیافتد که گاهی از 3 ماه تا یکسال حتی بیشتر هم به‌طول می‌انجامد.

پیشنهادی:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

طلاق غیابی از جانب زن چقدر طول می‌کشد؟

وکیل پایه یک درخصوص طلاق غیابی از جانب زن عنوان نمود: طلاق از جانب زوجه خیلی سخت‌تر و زمان‌بر خواهد بود. به این خاطر که بر اساس قانون و در شرع حق طلاق با زوج است.

در این خصوص که طلاق غیابی از جانب زوجه چقدر طول خواهد کشید، مدت زمان دقیقی را نمی‌توان معین کرد. لازم به ذکر لست که این نوع طلاق از جانب زوجه صورت می‌گیرد و زوج نسبت به آن می‌تواند اعتراض کند.

پروسه این نوع طلاق‌ها طولانی‌تر از دیگر انواع آن خواهد بود. زیرا پس از صدور حکم اولیه توسط قاضی زوج این امکان را دارد که ظرف بیست روز بسته به آن در دادگاه تجدید نظر، درخواست تجدید نظرخواهی کند و چنانچه حکم طلاق به طریق غیابی صادر گردیده باشد، مدت واخواهی نیز به آن اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است که حتی باوجود حکم از دادگاه تجدید نظر، می‌توان از دیوان عالی کشور انواع فرجام خواهی را داشت که مدت آن بیست روز است. با نگرش مثبت به این موضوع، به‌طور معمول این نوع طلاق در طول مدت یکسال انجام می‌گردد. لیکن چنانچه زوج ناپدید شده باشد، بازه زمانی طولانی‌تری خواهد داشت.

زیرا در این حالت  قاضی، طی سه نوبت با انتشار آگهی منتشر و پس از گذشت یک سال از زمان نخستین آگهی، چنانچه از زوج خبری نشود حکم به فوت فرضی صادر می‌کند و زوجه باید در این حالت عده فوت نگه دارد.

آیا طلاق در دوران عقد به صورت غیابی امکان‌پذیر است؟

مقصود از دوران عقد همان طور که حامد امیری وکیل طلاق در اصفهان تعریف می کند ، زمانی می‌باشد که از نظر قانونی زوجه و زوج، زن و شوهر به‌حساب می‌آیند و خطبه عقد میان دو طرف خوانده شده است.

از این‌رو زوجه و زوج، زن و شوهر قانونی محسوب می‌شوند. به علت هر یک از موارد مذکور ممکن است اقدام به طلاق غیابی در دوران عقد نمایند. به‌عنوان مثال امکان دارد زوج پس از عقد زمان طولانی حضور نداشته باشد و یا اعتیاد شدید داشته باشد تا زوجه بتواند به علت عسر و حرج برای طلاق اقدام نماید.

چنانچهه ابلاغیه را طرف مقابل دریافت نماید و یا لایحه‌ای به‌جهت دادگاه ارسال نکند طلاق غیابی به‌حساب می‌آید. لیکن لازم به ذکر می‌باشد، طلاق در دوران عقد به طریق غیابی زمانی به‌منظور بررسی مجدد در نظر گرفته می‌شود.

طلاق غیابی در خارج از کشور

همان‌گونه که اطلاع دارید، کارهای مربوط به اوضاع شخصی اشخاص ایرانی درهر جایی که زندگی کنند مثلاً طلاق، ازدواج همچنین کارهای منوط به شناسنامه و … بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران پیش خواهد رفت.

نظر به اینکه طلاق غیابی از جمله انواع طلاق می‌باشد، بنابراین چنانچه زن و مرد که قصد دارند جهت طلاق غیابی اقدام نمایند، می‌بایست با ذکر یکی از دلایل مذکور، در ایران به وکیلی وکالت دهد تا امور طلاق غیابی در خارج کشور را انجام دهد. به‌جهت این امر باید از طریق سامانه میخک وکالتنامه‌ای تنظیم نماید و به وکیل مورد اعتماد خویش وکالت دهد.

شرایط طلاق غیابی از طرف مرد

طبق مقاله منتشر شده در زمینه طلاق به خواست زوج در وبسایت حقوقی حامد امیری: براساس قانون مدنی ایران حق طلاق با مرد می‌باشد و مرد به‌منظور روند طلاق غیابی ملزم به اثبات شرایط خاصی نمی‌باشد. لیکن چنین طلاقی هم مراحل خاص خود را دارد و از جمله این مراحل پرداختن حقوق مالی زوجه است.

در حقیقت حق زن زمانی که طلاق غیابی از سوی زوج باشد، پرداخت کلیه‌ی این حقوق بر ذمه مرد می‌باشد. بنابه همین علت قاضی پس از انجام مراحل طلاق غیابی این حق را بر ذمه مرد قرار داده است. اعم از حقوق مالی زوجه مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و شرط نصف کردن اموال چنانچه در سند ازدواج قید گردیده باشد.

پیشنهادی:  سرور مجازی چگونه ما را در بهینه سازی هزینه های هاستینگ کمک می کند؟

در ازا، مرد اگر مدعی شود که قادر به پرداخت حقوق مالی زوجه نمی‌باشد، این امکان را دارد که به دادگاه شکوائیه اعسار و عدم توانایی از پرداخت دین نماید.

شرایط طلاق غیابی از طرف زن

مطابق با قانون مدنی ایران به این منظور که زن بتواند از همسر خویش طلاق بگیرد، می‌بایست دلیل منطقی و قانونی به قاضی تسلیم نماید. زیرا نظر به اینکه حق طلاق با زوج می‌باشد لیکن در مواردی  تقاضای طلاق از جانب زوجه است. این موارد شامل:

  1. عسر و حرج زوجه به این معنا که زوجه بتواند به قاضی اثبات کند که زندگی با شوهرش همراه با سختی و محنت زیادی می‌باشد. مثلاً اعتیاد مرد به مواد مخدر، آزار و اذیت زوجه همچنین سوءمعاشرت با وی مانند کتک زدن و بداخلاقی.
  2. هنگامی که زوج برای مدت زمان چهار سال کامل حاضر نباشد یعنی مفقود‌الاثر گردد و هیچ خبری از وی نباشد.
  3. پرداخت نکردن نفقه و حقوق مالی زوجه یعنی زوج در بازه زمانی شش ماه به زوجه نفقه‌ای پرداخت نکند و زوجه می‌تواند در دادگاه مطالبه نفقه ارائه دهد.

برای مشاوره با حامد امیری وکیل طلاق اصفهان میتوانید با موسسه حقوقی اصفهان تماس بگیرید: 03136605098

آیا در صورت طلاق غیابی مهریه به زن تعلق خواهد گرفت؟

طبق بیانات حامد امیری وکیل با تجربه در زمینه طلاق دراستان اصفهان، مهریه بخشی از حقوق اصلی زوجه می‌باشد؛ و طلاق نمی‌تواند مانع این حق برای زن بشود و چنانچه شوهری، زوجه خویش را به طریق غیابی طلاق دهد قاضی تحت شرایطی این حکم را ثبت می‌کند که تکلیف حقوق زن اعم از مهریه معین گردد.

بنابراین زوجه در این حالت استحقاق دریافت مهریه را دارد و حتی چنانچه طلاق از سوی زوجه باشد هم مهریه ساقط نمی‌شود و زوجه مستحق به دریافت کل مهر می‌باشد.

به‌غیر از اینکه باکره بوده که در این حالت نیمی از مهریه به وی تعلق خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که طلاق غیابی در صورت حاضر نبودن زوج می‌باشد که در این حالت نیز زوجه با معرفی کردن دارایی زوج به قاضی می‌تواند حقوق خویش را دریافت نماید.

لیست اسامی وکلای طلاق در اصفهان

لیست زیر اسامی برخی از وکلای اصفهان در زمینه پرونده های طلاق است. مراجعان عزیز یا هر فردی که مشکلی در زمینه دعاوی خانواده یا طلاق دارد میتواند از طریق شماره تماس وکلای طلاق یا مراجعه حضوری به دفتر آنها، پاسخ سوالات خویش را بیابد.

حمیدرضا رحمانی:

حمید رضا رحمانی وکیل پایه یک دادگستری به شماره پرونده 2308 است. ایشان دارای پرونده های موفق در زمینه حقوقی و کیفری بوده‌اند و با ارائه مشاوره حقوقی به مراجعین عزیز در پیشبرد پرونده هایشان کمک میکنند.

آدرس دفتر وکالت حمید رضا رحمانی: اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب داروخانه سپاهان، ساختمان سپاهان 4، طبقه اول واحد پنجم

حامد امیری :

حامد امیری وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان با بیش از یک دهه تخصص و تجربه در زمینه پرونده های حقوقی و کیفری یکی از بهترین گزینه های پرونده های طلاق، مهریه، نفقه و در یک کلام دعوای خانواده هستند.

مشاوره با ایشان هم از طریق تماس تلفنی و به صورت غیرحضوری امکان پذیر است و هم به صورت حضوری و مراجعه به موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان.

تعهدکاری بالا یکی از برترین ویژگی های ایشان است که در ترکیب با تخصص و تبحر در زمینه حقوقی و کیفری بهترین نتیجه را برای  مراجعان عزیز به ارمغان می‌آورند.

برای مشاوره و تماس با حامد امیری وکیل خوب در اصفهان از طریق شماره تماس و آدرس دفتر وکالت ایشان اقدام کنید:

پیشنهادی:  راهنمایی برای کارجویان علاقه‌مند به استخدام در شرکت سایپا

آدرس: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی، مجتمع شیخ بهایی، طبقه اول واحد یازده

شماره تماس دفتر: 03136605098

شماره موبایل: 09133028746

مریم پارسا:

مریم پارسا وکیل رسمی در اصفهان و مشاور حقوقی است. وی فارغ التحصیل حقوق خصوصی، مشاور و دستیار مرکز مشاوره آرامش، مشاور پلیس  اصفهان و دارای مجوز از کانون وکلای دادگستری اصفهان است. در کلیه پرونده های خانوادگی وکالت و مشاوره با بهترین وکیل توافقی در اصفهان می تواند موکل را از روند رسیدگی به پرونده مطلع سازد.

آدرس: اصفهان، چهارباغ خواجو، ساختمان صدر خواجو، واحد 112

تلفن تماس: 09134044769

علیرضا شیشه گر:

وکیل دادگستری در استان اصفهان، دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد خوارستگان و فوق لیسانس حقوق خصوصی است. ایشان وکیل اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و در پرونده های مختلف قضایی، کیفری و خانواده پیروزی های بسیاری کسب کرده است. وی دارای پروانه 1464 از کانون وکلای دادگستری اصفهان است.

آدرس: اصفهان، چهارباغ خواجو، نبش کوچه 17، ساختمان احسان، طبقه سوم، واحد 6

شماره همراه: 09132680534

شماره ثابت: 03132732303

حسین یاوری:

حسین یاوری وکیل پایه یک دادگستری اصفهانی کارشناس ارشد حقوق خصوصی در سال 1396 در رشته حقوق پذیرفته شد و به مدت 4 سال وکیل بانک انصار بوده است. در این مدت پرونده های خانوادگی موفق زیادی به خصوص طلاق توافقی و مهریه داشته است و همچنین یکی از بهترین وکلای مالیاتی اصفهان است.

آدرس: اصفهان، خیابان نیکبخت غربی، 16، کوچه شهید صادقی، بن بست اول سمت راست، ساختمان دادگستری واحد 1

شماره همراه: 091339940430

شماره دفتر: 03137817089

نجمه قیاسوند:

نجمه قیاسوند فارغ التحصیل حقوق و کارشناس ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه خوراستگان اصفهان با تمام انرژی و پایبندی به کار آماده پذیرش دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی و پشتکار می باشد. تمام مواردی که به او سپرده شده را به بهترین نحو تکمیل می کند. همچنین سعی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن و با وکالتنامه پرونده های مراجعین را به نتیجه عالی و مثبت برساند.

خانم قیاسوند روزهای زوج از ساعت 16:30 الی 19:30 آماده ارائه خدمات و مشاوره به مراجعین محترم می باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان بزرگمر، چهارراه هشت بهشت، مجتمع مریم، طبقه دوم

شماره تماس: 09133702380

شماره ثابت: 03132662189

مهنوش ذبیحی:

مهنوش ذبیحی، وکیل دادگستری و وکیل خانواده با 10 سال سابقه در زمینه وکالت، دارای مدرک لیسانس حقوق و فوق لیسانس حقوق تجارت بین الملل و تجربه در زمینه تدوین پیش نویس بین المللی اسناد و قراردادهای تجاری، صادرات و واردات، مدیریت ادعاها هنگام مذاکره در مورد قراردادها و پروژه ها، ورود به منازعات تحت عنوان داور، ثبت شرکت و برندسازی شخصی هستند.

آدرس: اصفهان، نیکبخت غربی، روبروی دادگستری، مجتمع ماکان وکلا، بلوک 35

تلفن مشاوره آنلاین 09132033442

تلفن: 03136633252

میترا آزرم:

وکیل پایه یک دادگستری اصفهان، عضویت در کانون وکلای دادگستری اصفهان از سال 1373، کارشناسی ارشد حقوق، دارای پروانه وکالت از کانون وکلا به شماره 132 است. وی به عنوان کارشناس پرونده های طلاق در اصفهان و یکی از صاحب نظران شناخته می شود. مهمترین پرونده هایی که منجر به نتیجه مثبت می شود، در حوزه دعاوی خانوادگی است.

آدرس: اصفهان، خیابان نیکبخت، روبروی مجموعه ورزشی دادگستری، طبقه دوم، بلوک 10

تماس با دفتر: 32230053-031

موبایل: 09133033117

سخن پایانی

زمانی که  دادخواست طلاق از جانب زوج عنوان می‌گردد و برای زن رای طلاق غیابی صادر می‌گردد ثبت طلاق که از طریق دفاتر رسمی طلاق صورت می‌گیرد موقعی رخ می‌دهد که مرد حقوق مالی زن از جمله مهر، نفقه و اجرت‌المثل را پرداخت نماید. قاضی در صورت نبودن زن مهریه را اقساطی می‌کند.

مطلب پیشنهادی

مزایا عسل در دوران بارداری

بارداری یکی از مراحل مهم زندگی زنان است که نیازمند مراقبت و تغذیه مناسب است. …